dilluns, 14 de juliol del 2014

COMENÇAR LA CASA PER LA TEULADA




Imagino que heu identificat la frase feta. Què vol dir? Senzillament posar solucions abans de que sigui necessari.
L’equip de govern d’Amposta (ja sabeu, CiU) feia anys que demanava una estació d’autobusos. De fet va començar-ho a demanar quan el Tripartit governava la Generalitat de Catalunya, quan la culpa de no tenir-la s’ha d’atribuir al propi govern local i a la Generalitat de Pujol.
Mentre a poblacions molt més petites que Amposta se’ls hi va construir una, com per exemple Gandesa, a la nostra ciutat es va fer un nyap, es a dir, es va fer una pseudoestació al bell mig de la ciutat que de tant en tant col·lapsava el trànsit rodat. A part de les marquesines, bancs i cartellera, no disposava de res més: no tenia taquilla per vendre bitllets, ni serveis, ni megafonia que anunciés l’arribada o la sortida dels busos... I el pitjor de tot eren els accessos. 
La remodelació de l’entorn on estava situada aquesta parada (perquè realment és el que era), va comportar la seva demolició i, a partir d’aquell moment, es va haver d’improvisar una nova ubicació. Primer a la plaça de la Pau, al costat del port fluvial i més tard a l’avinguda de Catalunya, davant d’un supermercat. Però sempre sense superar la categoria de parada.
Finalment, fa uns mesos, es van començar les obres a tocar de la plaça de la Castellania d’Amposta, al mateix lloc on fa 3 anys s’havia anunciat la construcció d’un nou ambulatori durant la campanya electoral de les passades municipals. 
Davant d’unes noves eleccions municipals (s’han de fer en 10 mesos i mig), els diferents grups que hi concorreran, van perfilant les seves estratègies. Fa unes setmanes, el fins fa poc alcalde de Godall Francesc Miró (PSC) i cap de llista dels socialistes ampostins per als propers comicis, em deia que s’havien de millorar les comunicacions entre Amposta i els pobles de l’interior de la comarca del Montsià. No és normal que per arribar a Amposta, s’hagi de fer transbord a Santa Bàrbara. Però sempre ha segut així. L’empresa HIFE, amb seu a Tortosa, dóna el servei pensant amb la centralitat de la capital del Baix Ebre. Així, els pobles de l’interior del Montsià (la Sénia, Godall, la Galera...) ho tenen relativament fàcil per arribar a Tortosa i tornar cap a casa i, en alguns casos, la freqüència de pas es acceptable. En canvi, com ja he explicat, per arribar a Amposta s’ha de canviar d’autobús i d’empresa (Altaba)    
Recapitulem. Dintre d’uns mesos (presumiblement la inauguració es farà pocs dies abans de començar la campanya de les municipals), Amposta tindrà una flamant estació de busos i poques línies que comuniquin la capital del Montsià amb els pobles veïns. D’aquí que ara, després de 38 anys de governs de CiU, l’actual alcalde d’Amposta demani ampliar les connexions, fins i tot amb l’estació de trens de l’Aldea, la referent del nostre territori.
Què voleu que us digui? Em sona a electoralisme pur i dur, perquè, si tant necessari és ampliar la xarxa, així com les freqüències de pas, perquè no ho han fet abans? No trobeu que temps n’han tingut de sobres?
En qualsevol país, primer s’hauria reforçat el servei, per a optimitzar recursos i estalviar energia i, més tard, una vegada haver comprovat la seva eficàcia, s’hauria fet una estació d’acord amb les necessitats.
Aquí tindrem una estació que farà patxoca per a quatre autobusos en guerrilla que hi passaran a diari.
Per acabar, no voldria posar el dit a la nafra (llaga), però vull recordar que la línia urbana de bus, ja no és que sigui deficitària (que entraria dintre del normal), sinó que ha estat un fracàs, amb molts pocs passatgers de mitjana diària.