diumenge, 22 de febrer del 2015

PAISATGES DEL NOSTRE TERRITORI. PEL CAMÍ DEL CEMENTIRI DE SANT JAUME VI













Bárcenas y los deslices judiciales (Carta publicada al diari el Mundo)

Sr. Director: 
La desaparición de un expediente tan importante como el barrido de los datos del ordenador de Bárcenas demuestra que la corrupción de este país es del sistema y no sólo de personas determinadas que se aprovechan de él. Hoy en día en todos los trabajos de responsabilidad se escanean los 
documentos importantes a fin de generar información indestructible a través de servidores que guardan una copia de seguridad. 
Parece que en la Justicia no se hace y si es así es porque no se quiere hacer, con lo que se confirma que no se desea tener esa seguridad para justificar lo que vemos a diario. Porque ver los juzgados llenos de papeles amontonados y desordenados produce vergüenza. Pero así se confirma esa idea de dejar pasar cada caso importante todo el tiempo necesario para que se pierda en la imagen de la sociedad y prescriba, como este de Bárcenas y Gürtel, o bien que se decida eliminar a jueces de manera legal por falta de ética procesal y con pérdida de interés a que siga en determinados procesos. O bien se jubila a otro juez 
que quiere acabar con el caso Urdangarin pero se le dice que ya tiene la edad. Ocurre todo eso con toda la desvergüenza de unos políticos que lo consienten para defender su status corrompido. 
En el fondo se están buscando su desaparición porque la ciudadanía no es imbécil. Pero eso sí, si a mi se me olvida pagar una multa de tráfico me viene con recargo y se me persigue hasta que pago. Lo cual sería correcto en un país normal, no en este.
 
César Moya. 

dissabte, 21 de febrer del 2015

TRANSPORT PÚBLIC I TRANSPORT PRIVAT

Històricament, el transport privat ha estat el burro dels cops que ha hagut de suportar tota mena d’impostos i taxes. Abans de que Espanya entrés al Mercat Comú (1986), alguns cotxes estaven gravats amb l’impost de luxe. Amb la implantació de l’IVA, els turismes van haver de suportar el tipus incrementat (un 33%) durant els primers anys. Finalment el tipus desaparegué, però l’alegria va durar poc, ja que es va crear l’Impost de Matriculació que encara està en vigor. Crec recordar que només Irlanda té un impost semblant al que s’aplica a Espanya entre els països que conformen la UE.
Per altra banda, també els ajuntaments es fiquen les botes amb l’imposta de circulació (també conegut com d’aparcament) I qui no se’n recorda del cèntim sanitari que van cobrar les autonomies i que a la pràctica eren més d’un i no sempre es dedicava a finançar el dèficit sanitari.  
Darrerament, el govern de la Generalitat s’està plantejant que els transport privat financi el públic. Sembla ser que encara s’està estudiant la fórmula de com fer-ho; però una vegada més, els diners necessaris sortiran de la butxaca dels propietaris de cotxes.
Personalment no és que la idea em sembli malament. Sempre defensaré el transport públic sobre el privat, però de vegades el transport privar es fa imprescindible i no té alternativa possible.
Com ja he dit, la idea encara està en una fase embrionària, però molt em temo que per a solucionar els problemes de les zones més desament poblades que, a la vegada, són on més volum de trànsit hi ha, a part de la contaminació que genera, l’acabarem pagant tots els conductors de Catalunya.
Aquestes coses sempre me les miro des del punt de vista d’un ciutadà de les Terres de l’Ebre que paga els seus impostos com un ciutadà de primera, però que rep contraprestacions com un de tercera.
Al nostre territori una empresa té al concessió de totes les línies privades de viatgers per carretera. És el que en termes econòmics es coneix com un monopoli. Per a que sigui rendible el negoci, cal gaudir de subvencions i, al mateix temps omplir els autocars i per això s’han de potenciar les línies més rendibles en detriment de la resta que queden desateses o, dit d’una altra manera, en poca freqüència de pas.
Jo mateix fa 29 anys que treballo a Tortosa. Tret d’un període molt puntual, sempre M’he desplaçat amb el meu cotxe i hauria de tenir molt bona combinació, per a decantar-me pel transport públic.
En canvi, si que uso el transport públic, en aquest cas el tren, per anar a Barcelona. Darrerament, per motius de salut hi he d’anar sovint, al menys 2 cops al mes de mitjana. Les comunicacions ferroviàries entre Barcelona i les Terres de l’Ebre és força deficient, amb freqüències de pas d’una hora i mitja aproximadament, quan entre Barcelona i Tarragona, les freqüències es redueixen a ½ hora. O sigui, mentre allí hi ha tres trens, aquí només en tenim un.
Si els problemes endèmics del nostre territori s’haguessin de solucionar amb al creació del nou impost, no hi posaria peques, però com que sóc un malpensat, estic convençut que no serà així. Molt em temo que una vegada més, els ciutadans de les Terres de l’Ebre haurem de contribuir per a que els de les àrees metropolitanes visquin una mica millor.    

LES FOTOS DENÚNCIA DEL 21-02-2015

Aquí tinc dubtes. Com veieu hi manca la tira de trons de la part inferior i fins i tot algun de la superior. Tal com es por veure en alguns dels suports, s'ha hagut de fer molta força per aconseguir arrancar-los.
El dubte és:

-Els han arrancat per fer foc i escalfar-se? Llavors estaríem parlant de pobresa energètica.

-O és que hi ha un dràcula per la zona i els vol fer servir per empalar a les víctimes?
No sé si ho reconeixeu però és la zona de lleure de la Barraca de l'Ametller, entre Amposta i Freginals.