divendres, 1 d’agost del 2014

Una abraçada, amic espanyol (Carta publicada al Periódico de Catalunya)

Victor Cuervo (Castellar del Vallès)
Estimat amic espanyol, t'escric des d'un poble de la meva terra, Catalunya, per convidar-te que em coneguis; a mi, a la meva família i als meus veïns, perquè vegis que som persones com tu. Vull ensenyar-te que, als nostres bars, els cambrers són capaços de canviar del "Benvingut" al "Bienvenido" i que la xarcutera, o la Sonia, la noia de la loteria, et diran "'¿Qué deseas?'" si no entens el "Què desitges?". Et convido també a conèixer l'escola del costat de casa, on nois i noies juguen i aprenen en qualsevol idioma, i que, a diferència del que t'intenten ficar al cap, no deixen a ningú fora per no entendre el català. Et convido a fer-te descobrir que som gent normal, que ens preocupem pels que vénen, que no els discriminem, sinó que volem que s'integrin i aprenguin el nostre idioma. I sí, deus haver sentit que aquí som uns radicals, nacionalistes, independentistes i que tot el que envolta o implica Espanya no val res per a nosaltres. Amic, la meva parella és andalusa, viu a Catalunya i ens passem tardes i tardes parlant sobre la independència. Jo vull la independència; ella, no. I la segueixo estimant com el primer dia. T'escric perquè descobreixis la terra on visc. Mar, muntanya, cultura... Abans d'acabar, una cosa més: m'encanta Espanya. És fabulosa. No tinc cap problema amb tu, ni amb la teva parella, o la teva veïna, ni amb cap espanyol. El problema el tinc amb l'Estat que ens governa tant a tu com a mi. I no et pensis, aquí també tenim polítics que deixen molt a desitjar. Així doncs, quedes convidat. Vaig posant un altre refresc a la nevera per si algun dia véns a la meva terrassa, perquè a la meva terra podràs parlar com vulguis, ser d'on vulguis i anar i venir quan vulguis. Una cosa et prometo: no et faltarà mai res i sempre seràs benvingut, amic espanyol. Una abraçada o, com dieu vosaltres, 'un abrazo'.