dimecres, 28 de maig del 2014

EL PREU JUST



Cóm pagar el preu just?
No us ha passat mai que algú os ha fet algun servei i no ha volgut cobrar?
-Què et dec?
-Res.
-Alguna cosa m’has de cobrar...
-Dóna’m la voluntat...  
I aquí arriba el problema... Quan sé li ha de donar per a que es consideri ben pagat i, a la vegada, no donar-li diners de més? 
 
SOLUCIÓ: 
 
S’agafa un manoll de bitllets, com més petits millor... De 5 o 10 €.
Li vas donant d’un en un mentre li mires la cara...
Quan ell es consideri ben pagat, inconscientment, li canviarà la cara i li podrà apreciar un lleu somriure. En aquest moment, li retires el darrer bitllet.
Li hauràs donat exactament el que ell s’esperava. El preu just!

dimarts, 27 de maig del 2014

PAISATGES DEL NOSTRE TERRITORI. LA VALLTORTA I













MAL PAGAT



Quan els que ja tenim una edat expliquem que abans, es cobrava cada divendres i que et donaven un sobre amb els diners dintre, sembla que estem parlant de la prehistòria.
I és que amb la implantació d’Internet, coses com aquests es van veure superades en poc temps. Ara pots canviar diners d’un compte a un altre sense haver-te de moure’t de casa, simplement accedint als teus comptes bancaris i fent les transaccions corresponents.
Els fets es remunten a la Veneçuela de principis dels anys 70. Fins allí havia emigrat un gallec per a dirigir un obra promoguda pel govern. Cada divendres, en acabar la jornada de treball, tots els treballadors de la plantilla es dirigien cap a la cabana del cap de l’obra per a cobrar. Allí se’ls hi lliurava el sobre sense més problemes. Però hi havia un operari, dels millors a l’hora de treballar, que cada setmana havia de queixar-se de que cobrava poc. I cada setmana el cap de l’obra l’havia de donar tot tipus d’explicacions...
Finalment, el cap de l’obra va dissenyar una estratègia per mirar d’aturar-ho.
Efectivament, quan va arribar divendres i li va donar en ma el sobre amb els sou setmanal, aquell treballador, tot obrint-lo i recomptant els diners que hi havia a l’interior, com tenia per costum, es va queixar de que sé li pagava poc.
Llavors el cap de l’obra li va demanar el sobre i va recomptar els diners que hi havia, retirant-ne uns quants... 
 
-Efectivament, la quantitat no és correcta, t’havia donat diners de més... 
 
I llavors va procedir a retirar uns pocs bitllets...
Va ser la darrera vegada que es va queixar.  

RESTAURANTE CASA DE BANYS (CATÍ)



El restaurante Casa de Banys está situado en el balneario de l’Avellà de Catí.
El establecimiento fue renovado hace unos años aunque conserva la distribución que debía de tener antaño, sobre todo porque no ha habido modificaciones estructurales en el exterior.
Lo primero que sorprende es la amplia carta con más de 20 primeros platos y otros tantos segundos. Todos ellos forman parte de la cocina tradicional aunque en algunos casos ha habido pequeñas modificaciones culinarias que le dan un toque personal pero igualmente interesante.
Cuando acudes por primera vez a un restaurante, solo puedes opinar de los platos que has degustado.
De primero pedí una ensalada de carpacho de bacalao marinado acompañada de una de estas variedades de lechuga que tenemos hoy en día con piñones, pasas y nueces. Y de segundo unas manitas de cerdo con gambas (de hecho sólo había una) y creo que también llevaba caracoles, pero no deberían de tener. En cuanto a la salsa, estaba hecha de tomate y pimiento.
A la hora del postre, cantado por la camarera, escogimos los tres un helado consistente en tres bolas con un poco de nata montada.
 
Valoración:
Comida, bien 3,5 (sobre 5)
Bebida, no se valora. No nos mostraron la carta de vinos. Nos sacaron el vino de la casa que era D.O. Terra Alta.
Instalaciones, bien 3.
Servicio, notable 4.
Amabilidad, muy bien (4,5)
Decoración, suficiente 2,5.
Servicios, bien 3.
Alrededores, notable 4. Situado a la entrada del histórico santuario-balneario de la Font de l’Avellà de Catí, ocupa un enclave privilegiado entre dos valles con unas excelentes vistas: la del barranco del Mas de Blay, al E y la del barranco de Fustés de Salvasoria al O. Para acceder hay que pasar por un túnel de unos 300 metros.
Aspectos a mejorar.
-La carta. La de ahora consta de un folio dentro de una funda transparente. También deberían tener carta de vinos y de postres.
-Las instalaciones no están adaptadas. Tanto para acceder al restaurante como a los servicios se tiene que hacer por medio de una escalera. 

 
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