Oficina central d'una entitat bancària a Tarragona. |
Darrerament s’està passant per televisió una campanya publicitària d’una
entitat financera amb seu a Catalunya (no diré el seu nom per no fer-li més
publicitat encara... i gratis!) Els anuncis són en blanc i negre, una constant d’aquesta
marca. La campanya porta per nom vells temps.
Estan fets en clau de futur com si s’estigués parlant del passat, tot i que
fan referència al 2016 i dóna a entendre que dintre d’uns anys els sistema
financer farà un canvi radical i pràcticament res serà com ara i, fins i tot ,
s’eliminaran els bitllets de curs legal.
Al diferents espots es poden escoltar frases com aquestes:
-En 2016 era habitual que los gestores atendiesen a sus clientes en un
lugar llamado oficina.
-En 2016, cuando alguien olvidaba su tarjeta era frecuente pedir dinero a
alguien cercano…
-En 2016 era habitual utilizar una contraseña para realizar determinadas
operaciones…
Ens volen fer veure que actualment vivim molt endarrerits respecte a un
futur potser no tan llunyà i que dintre de poc els avanços tecnològics ens
permetran superar abastament aquesta fase; però si ets client de l’entitat
financera en qüestió, actualment ja pots gaudir d’aquests avantatges...
S’ha volgut fer en clau tan futurista per donar a entendre que encara estem
vivien a l’edat de pedra de la tecnologia. Si els nostres
avantpassats aixequessin el cap i veiessin com estem vivint avui en dia no s’ho
creurien!
Cal tenir en compte però, que una gran par de la societat actual vàrem
néixer molt abans de l’era digital. Tot i que, alguns, hem hagut d’adaptar-nos
a les noves tecnologies, les mancances que patim respecte als nostres fills o a
aquells que s’han sabut adaptar millor als nous temps, són grans. Tot i això,
de vegades ens sorprenem a nosaltres mateixos del que podem arribar a aprendre
i fer posteriorment.
El que vol la gent de la nostra generació, la d’aquelles persones que temin
més de 50 anys és ser ben atesos quan acudim a alguna oficina administrativa
(bancària o no) a fer algun tràmit. I d’això en puc parlar per pròpia
experiència ja que porto 30 anys atenen al públic i, per tant, sé de què estic
parlant.
En canvi, les empreses de serveis i les administracions públiques, cada
vegada posen al nostra abast més eines per a facilitar-nos més la vida... Jo
crec que en lloc de facilitar-la, cada vegada ens la compliquen més i, sobre
tot, el que aconsegueixen és que els clients facin la feina que abans feien els
empleats i així estalviar-se l’import de les nòmines i de la seguretat social
d’aquells llocs de treball que ja no es cobreixen.
Pot sembla que gràcies a les noves tecnologies s’ha aconseguit un avenç
important, però de vegades és més fictici que real.
Acabaré explicant-vos una anècdota de com pot arribar a funcionar (de
malament) un determinat servei. Fa uns dies em va arribar a casa una targeta de
crèdit precisament de l’entitat dels anuncis. Per a poder-la activar havia de
trucar a un telèfon (com podeu veure la tecnologia tampoc és que fos tan
avantguardista) que, mitjançant un adhesiu, estava enganxada a la targeta.
Després de tenir la targeta per casa, però a vistes, per a recordar que
havia de fer el tràmit, finalment, un divendres vaig decidir trucar per
activar-la:
-Ho sentim. En aquests moments per problemes informàtics no li podem activar.
Deixi’ns un número de contacte i li trucarem tan aviat ens sigui possible.
Gràcies.
Encara no m’han trucat. Igual és que han eliminat els telèfons per antics i
com que encara estem al 2016 no han incorporat la tecnologia avantguardista que
anuncien.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada