dissabte, 24 de novembre del 2012

LES FRASES DEL DIA

Espero no trencar la jornada de reflexió amb les dues frases que reproduiré. Es poden llegir a l'exemplar d'ahir del Periódico de Catalunya.
A la pàgina 16, dintre del tema del dia que no és d'altre que les eleccions de demà diumenge, fan una entrevista a l'actor Francesc Orella, un actor català que ha treballat molt per televisió, però com no associava el nom amb la cara (de fet no sabia com li deien), ignorava que fos català.
Anem a les frases.

1.- A la pregunta de: "Quin balanç fa de la gestió d'Artur Mas?"
Respon així: "Res de nou sota el sol. Liderar com un messies el moviment patriòtic em sembla clarament oportunista. Em molesta que la gent perdi la memòria i es deixi enredar". 

2.- I a la pregunta de: "Què li demana al president elegit després del 25-N?".
Aquí va la seva resposta: "Sinceritat, honestedat, coherència, servei al ciutadà, claredat d'idees i que les sàpiga expressar. Sóc pessimista i ho veig impossible: la política canvia a la gent".

Quan ho vaig llegir, vaig pensar: No podria estar més d'acord. No sé la ideologia que té Francesc Orella, però tan em dóna. Les seves respostes m'han semblat molt assenyades i, imagino que és el que desitja la majoria dels ciutadans, encara que alguns, a l'hora de votar es mouen per altres interessos, la qual cosa em sembla penós.
Per a mi és una opinió més que confirma tot el que jo he dit durant la campanya. Mas, amb el seu discurs sobiranista on reclamava tenir una àmplia majoria, vol amagar tots els fracassos que ha tingut durant els dos anys que ha exercit el càrrec de President de la Generalitat. I no només això, sinó que també aspirar a poder passar pàgina dels casos de corrupció com el del Palau de la Música.
Demanar a un polític de nivell (si no té nivell no val la pena perdre temps) que tingui honestedat, coherència, claredat d'idees, etc., em sembla una àrdua tasca. Una cosa així hauria de formar part de la manera de ser de tots els governants, però una cosa és el que diuen en campanya i laltra molt diferent el que fan quan arriben al poder i, sobre tot, quan treuen majoria absoluta o porten diverses legislatures exercint el càrrec. 
Quantes vegades heu escoltat per la boca d'un mandatari: Vull ser el president (o l'alcalde) de tots!
Però el cert és que a l'hora de governar, només governa per als seus: per als seus correligionaris i els seus interessos.Sovint s'obliden de governar i el programa electoral va a parar directament al vàter.
Per tant, no és d'estranyar que cada dia hi hagi més desencantats amb la classe política del nostre país.
Veure'm demà que passa. Si Mas obté una victòria  àmplia, però també és important la participació que hi hagi. Una àmplia victòria de CiU amb una baixa participació serà un indicador exacte de la mala salut política del nostre país.

Aclariment de la foto.