dijous, 1 de novembre del 2012

APATRULLANDO EN LA CIUDAD





(Un relat de 4 capítols)

1.- Ahir per la tarda, des de casa meva, vaig poder veure moviment a la cafeteria Aqua. Res de sospitós si no fos que feia poc que havia tancat. Podia veure els jocs de llums que donaven un ambient de festa. Vaig pensar que era una nit ideal per obrir, però també podria tractar-se d’una festa privada dels antics propietaris.
Des de que va obrir portes la cafeteria Aqua i tot i haver tingut un parell de propietaris, de tant en tant s’hi produïa algun aldarull que feia necessària la presència de la policia.

2.- Devien ser ja quarts de 9 quan vaig decidir treure a la meva gosseta Electra a fer una passejada. De sobte, per l’avinguda de Catalunya hi pujava un cotxe patrulla del Mossos amb les llums blaves enceses, però sense sirena.
Per a la meva sorpresa van girar cap a la dreta i van aparcar aprofitant l’aparcament reservat per ambulàncies que hi ha tot just davant del controvertit centre de rehabilitació. I perquè em vaig sorprendre? Simplement perquè no es pot girar cap a la dreta, ja que el carrer Amèrica, com la majoria dels carrer d’Amposta és d’un sol sentit.
Només s’hi van estar un instant. Immediatament van d’haver de comprendre que aquella no era la seva destinació i com que ja no els venia d’una infracció més o menys, van maniobrar utilitzant la marxa enrere (aquella maniobra que quan ens varem treure el carnet de conduir se’ns va dir que no podíem fer dintre de la ciutat, recordeu?) per a continuar pel carrer Amèrica i parar quasi davant de la cafeteria Aqua.

3.- En aquell moment vaig pensar que algú del veïnat havia denunciat que s’havia obert de forma il·legal la cafeteria. Vaig veure com algú baixava del cotxe davant l’expectació de més d’un veí que en aquells moments també es trobaven com jo, al carrer. De la cafeteria va sortir algú i va dirigir-se cap al cotxe patrulla del Mossos. Finalment sembla que no va passar res, que tot estava en regla.

4.- Després de romandre tancada aquest matí, la cafeteria Aqua ha obert en tota normalitat aquesta tarda. Sobre la terrassa d’estiu que ningú ha desmuntat encara, aquesta tarda s’hi ha posat una pissarra anunciant els tanques de cervesa a 1,20 €.