dimecres, 8 d’octubre del 2014

MOLTA FEINA PER A FER

Lloc per on circulava el cotxe que va causar l'atropellament.

Ja ho diuen ja que qui matina fa farina (en castellà a quien madurga Dios de ayuda)
Si abans d’ahir pel matí no m’hagués llevat més aviat del que és habitual em ni la majoria de dies del darrer mes (havia d’anar a Barcelona), no hauria pogut fer les fotos de l’atropellament que va passar davant de casa. Cal dir que dos diaris digitals (Vinaròs News i l’Aguaita) me la van demanar per a publicar-la.
Voldria fer-vos una mica de memòria. El mes de novembre de l’any passat va prendre possessió del càrrec el nou cap de la policia local d’Amposta el sotsinspector Xavier Saragossa.
Al cap de pocs dies li vaig adreçar una carta oberta (publicada pel Diari de Tarragona) on li desitjava sort i li recordava que a Amposta hi havia molta feina per a fer.
El pas de vianants de tractaven de creuar al matrimoni atropellat. 

El cert és que han passat quasi 10 mesos i no he apreciat cap canvi. Ni menut ni gran. Per tant, es podria dir que el cap de la policia local encara no s’ha posat en marxa ja que el poble segueix conservant les mateixes males pràctiques de quan estava l’anterior cap Jesús Ruano, avui inspector del Mossos d’Esquadra.
Després de penjar la foto de l’accident d’ahir a la meva cronologia del Facebook, Joan Castellano, regidor del PSC a l’Ajuntament d’Amposta va opinar que potser ja seria hora de començar a pensar en posar semàfors.
Els ampostins que ja teniu una edat, recordareu que fa anys hi havia una cruïlla regulada per semàfors: la de l’avinguda alcalde Palau amb el carrer Sant Josep, segurament perquè abans formava part de la N-340 fins que van fer el segon pont. Però va arribar un dia que els semàfors ja no van funcionar i, excusant-se de que no hi havia recanvis per a reparar-los, van acabar per treure’ls. Des de llavors, Amposta no té cap semàfor, tot i que la circulació ha crescut molt i les imprudències i l’incivisme han anat augmentat al mateix ritme.
Després d’un pla de circulació i d’una revisió (sembla ser que prou en profunditat), l’anterior cap de la policia local era partidari de les rotondes en lloc dels semàfors. Jo no estic en contra de les rotondes, però estareu d’acord amb mi que, possiblement, un sistema mixt regularia molt millor la, sovint, complicada circulació de la nostra ciutat.
Evidentment hi ha rotondes que no tenen pràcticament utilitat per les seves reduïdes dimensions i per l’escàs volum de transit que arriba dels carreteres adjacents a la considerada principal. Tinc al cap les rotondes del final de l’avinguda de la Ràpita. En canvi, hi ha cruïlles on seria imprescindible la regulació del trànsit en semàfors. En citaré només una, però segur que en podríem trobar moltes més: la de l’avinguda de la Ràpita, amb el carrer Miquel Granell per dalt i el carrer Madrid per baix. Segurament és la rotonda més transitada d’Amposta no només pels cotxes, sinó també pels vianants.
La cruïlla entre l’avinguda de Catalunya i el carrer Amèrica (per on circulava el cotxe que va atropellar al matrimoni d’avis) va ser modificada no fa tants d’anys. Abans tenien prioritat els que pujaven o baixaven per l’avinguda, en canvi ara la tenen els que venen pel carrer. Què direu si us dic que no és el primer accident que passa en aquest punt? Aquest estiu, un cotxe que circulava a més velocitat de la permesa i que, segons el conductor li va derrapar, va xocar contra un cotxe aparcat i sinó va ser sinistre total és perquè el pare del propietari té un taller mecànic i es va capficar en reparar-lo.
Marques fetes per la policia local després de l'accident.

Des del meu punt de vista és necessari que la policia local (per cert, segons les dades facilitades per l’ajuntament amb menys efectius que fa uns anys) s’ha de posar ràpidament les piles per a educar als conductors temeraris (què els hi ha!), per un costat, imprudents per l’altre i incívics per a finalitzar. S’han de fer campanyes per a fomentar una conducció responsable i tolerant amb els vianants.
Per cert, sabeu que em van explicar ahir? Què el matrimoni que van atropellar van estar dubtant si passar o no (ara surto, ara no) Em dóna el mateix. L’accident no hauria d’haver passat mai i, de ser cert, es contradiria amb la versió del conductor que va dir que no els va veure... No em quadra.
I avui m'han donat la darrera versió i sembla que l'origen ve de fonts del tot fiables: el conductor hauria estat manipulant el mòbil i per això no els va veure. És una versió molt més creïble. 
Altres mesures que es podrien prendre és revisar el sentit d’alguns carrers (segur que els veïns podrien opinar sobre el tema), i completar la senyalització, tant vertical (senyals de prohibit girar) i horitzontal (passos de zebra)   

També hauria de ser tasca de la policia local vigilar qualsevol acció punible respecte a la neteja dels espais públics. Per exemple la recollida dels excrements dels gossos o la disbauxa que hi ha entre aquelles que consumeixen alcohol pel carrer, ja no per aquest fet (personalment em dóna igual), sinó per no recollir les llaunes i les botelles una vegada acabada la festa.   

Carrer Cervantes: cruïlla sense passos zebra. 

Una cruïlla sense pas zebra a l'avinguda de Catalunya.


    

L'AMPOSTA DESCONEGUDA. L'ARXIU COMARCAL

L'Arxiu Comarcal del Montsià és un gran edifici que sembla fet de cubs. Està situat entre l'avinguda de la Generalitat i el carrer la Galera.
Va ser inaugurat l'any 2010 memòria no em falla) pel conseller de Cultura de la Generalitat de Catalunya Joan Manuel Tresserras. 




AVE, Castor i casta

ALBERT SÁEZ
Director adjunt del Periódico de Catalunya. 

Estem tan pendents dels abusos del passat (Caja Madrid, Pujol,Bárcenas, ERO) que correm el risc d'obviar les martingales del present. Només un parell d'instantànies d'aquesta setmana. Més de la meitat de la inversió del ministeri de Foment per al 2015 anirà destinada a completar.... les infrautilitzades línies de l'AVE. El Consell de Ministres va aprovar aquest divendres indemnitzar amb 1.350 milions d'euros... Florentino Pérez pel fracàs del Castor, el fallit magatzem de gas a Vinaròs. .
Resulta certament preocupant que amb la mala ratxa dels últims anys una majoria del Congrés dels Diputats estigui disposada a aprovar uns pressupostos generals que consignen més de 4.000 milions d'euros a completar la bogeria que va posar en marxaAznar: connectar amb alta velocitat totes les capitals de província fins a convertir el Regne d'Espanya en el campió mundial d'aquesta peculiar categoria. Si ja era un despropòsit el projecte de l'AVE en l'època de les vaques grasses, ara és simplement un insult a les víctimes de les retallades -que som tots- i als aturats que esperen un Govern que creï llocs de treball al marge del ciment. ¿Per què calia mantenir com a prioritària aquesta inversió en aquests temps de vaques magres? No hi ha ment econòmica que ho entengui sinó és que mirem l'històric dels pagaments de FilesaGürtel o el Palau. Perquè si no és així, no s'entén. Dubto que a aquestes altures cap votant opti per un partit si li porta l'AVE a la porta de casa mentre li tanca l'ambulatori. Si algú des de la política raona així és que baixa de l'hort.
Més complex és el tema Castor. És d'aquella classe de col·laboraci-ons publicoprivades que castiguen el contribuent i primen l'accionista. Algú -Miguel Sebastián- va donar una concessió amb clàusula de seguretat. Un consorci liderat per Pérez invertia i si la cosa sortia malament li tornaven els diners. Exactament igual que si sortia bé. En diguin emprenedor o empresari.

Ofesos

Diuen que el pitjor alcohòlic és el que no sap que és un bevedor. I també que la metadona no elimina mai l'addicció. I s'ofenen perquè els anomenen casta

FOTOS D'ALCALÀ DE XIVERT I