|
El carrer Murillo "partit" per l'avinguda de Catalunya. |
Fa uns dies em vaig trobar a la bústia
de casa un sobre amb les meves dades però sense identificar-ne el remitent.
L’havies d’obrir per a veure que era l’Ajuntament d’Amposta, concretament
la Regidoria de Governació, qui s’adreçava als veïns de la zona per a
comunicar-los alguns canvis a l’hora d’aparcar els vehicles.
El segon paràgraf comença així: “Fa
ja uns quants anys que s’estava detectant a la zona on viu, un greu i
creixent problema de circulació, provocat pel sistema d’aparcament (quinzenal
altern a un costat i a l’altre del carrer) que be, per indisciplina viària
o per descuit dels conductors, cada quinzena hi havia molts de vehicles
mal aparcats amb els problemes que tot això genera...” .
El carrer Murillo (d’on sóc veí) té
dues parts diferenciades i fins i tot incomunicades per la mitgera de l’avinguda
de Catalunya. Fins ara, a la part de l’avinguda de Catalunya s’ha vingut
aparcant a tots dos costats i a la part de baix, efectivament, per quinzenes.
El nostre bloc és el primer a l’esquerra (segons el sentit ascendent de
la numeració), només traspassar l’avinguda. És un bloc petit i al davant
n’hi ha un altre més petit encara i que per problemes econòmics dels promotors,
no està acabat. Durant els anys que s’ha estat construint, no s’ha pogut
aparcar, però quan encara estava l’antic edifici, a l’igual que tota
la part superior, sí.
Per tant, el dubte que em general tot
plegat és: A partir de quan es posi en funcionament el nou sistema, no
es podrà aparcar a un dels costats del carrer Murillo entre les avingudes
de Catalunya i Santa Bàrbara?
L’escrit explica que s’han fet proves
pilot als carrers Joan d’Àustria (zona Grau), Lope de Vega (paral·lel
a l’avinguda de la Ràpita) i Jardi (darrere de l’hospital comarcal)
Després del paràgraf on s’explica això,
arriba, des del meu punt de vista, l’apartat més sorprenent de l’escrit.
Diu així: “Hem constat, passat el temps, un resultat excel·lent
a la mesura, pràcticament han desaparegut els problemes que hi havia anteriorment
(aparcament incorrecte, retirada de vehicles, multes, etc...) millorant
la circulació dels esmentats carrers d’una manera molt elevada.”
Qui ha fet la valoració de l’excel·lència?
Ole Torson, el qui va dissenyar el primer pla de circulació de la nostra
ciutat allà per finals de segle passat?