dimarts, 3 de setembre del 2013
El dret a existir del PSC
L'intercanvi de declaracions entre dirigents i exdirigents del PSC els últims dies a compte del procés sobiranista ha fet aflorar una altra vegada les tensions que viu el partit. En aquest article, el número dos dels socialistes catalans respon als crítics i fixa la posició de la direcció nacional.
dilluns, 2 de setembre del 2013
LA PÍFIA DEL DIA 2-09-2013
Els diaris cometen sovint tot tipus d’errades.
Moltes de ben segur que se’ns passen per alt i n’hi ens en adonem, però alguna
pot arribar a clamar el cel de monumental que és.
De fet, les cartes al director van néixer per
a advertir al diari de tota mena de pífies o comentaris erronis o fora de lloc
que s’hi podien llegir. En l’actualitat són petits articles escrits amb més o
menys traça.
També, si us en heu adonat, molts diaris tenen
un apartat anomenat fe d’errates on
hi surten rectificacions sobre temes tractats durant els dies anteriors.
Avui, sense anar més lluny m’he trobat en una
d’aquestes errades. Ha estat dintre de l’apartat d’esports del Periódico. Quan
surt la classificació de màxims golejadors de la Lliga espanyola, en primer
lloc figura Messi amb 5 gols (3 contra el Llevant i 2 contra el València) Però és
que perdut entre la resta de jugadors torna a sortir Messi (Barcelona) amb 2
gols...
Igual es tracta d’un germà i caldria anomenar-lo
Messi II, tal i com es feia fa unes dècades. Per exemple amb el jugador del
Barça Gonzalvo III.
OBLIGATS A COMPARTIR ESPAI (O NO)
Durant el passat cap de setmana, el Periódico
ha publicat dos reportatges sobre la circulació de les bicicletes per les
nostres carreteres.
El primer dia el protagonista va ser un ciclista
que va comprar una càmera d’aquelles que s’usen sense mans per a poder filmar
aspectes de la ruta que, d’una altra manera, no hauria estat possible. Gràcies
a aquesta càmera de vídeo col·locada al cap, ha pogut gravar ocasions de perill
que han patit els seu grup d’amics.
Al segon dia però, es va analitzar els trams
de carretera senyalitzats per a ciclistes i, realment n’hi ha pocs. A les
nostres contrades només n’hi ha un per la zona del Baix Camp i Priorat.
És evident que quan circules per la carretera
t’hi trobes de tot. Però d’imprudents i temeraris igual n’hi ha a un costat com
a l’altre, es a dir, igual trobes conductors que no respecten el més mínim la
marxa dels ciclistes com també hi ha ciclistes que no circulen com haurien de
fer-ho.
Sense anar més lluny, ahir mateix vaig
trobar-me amb dos grups de ciclistes circulant per la c-12 (o Eix de l’Ebre) entre
Amposta i Tortosa. No sé si són del tot conscients de que ells i els vianants,
pels carrers o per l carretera, són els més febles. Vull dir amb això que en un
atropellament, segur, que qui s’acabarà emportant la pitjor part, sempre seran
ells i no el conductor del cotxe per molt mal que pugui tenir al seu xassís.
Potser si fossin conscients de la situació, en
lloc de circular per la carretera principal, entre la Carrova i Vinallop
utilitzarien l’antiga carretera molt menys concorreguda i, evidentment, més
segura. Parlant de la C-12, no deixa de ser un xap. Quan als pocs anys d’haver-se
fet ja es planteja una remodelació, és que no hi ha hagut la suficient
planificació. El voral de la C-12 és massa estret per a que puguin circular
diversos ciclistes a la vegada, tal i com vaig veure ahir.
Avinguda Aragonesa. |
Però aquesta imprudència no és l’única que
cometen els ciclistes. Quan vas per la carretera et sols trobar en situacions
força inversemblants: que hi hagi carril bici i que prefereixin circula per la
carretera. Això passa, per exemple per l’avinguda Aragonesa d’Amposta que té
carril bici al bell mig del passeig o l’avinguda de Santa Bàrbara que el té a
la part dreta segons sé surt d’Amposta i que és la prolongació de l’anterior. Per
aquella zona la carretera és molt estreta i si et tens que apartar, com les
voreres estan elevades (tal com deuen d’estar), en cas de dificultat, t’ho
veuries força malament.
A mi el que més m’estranya d’aquesta situació és
el perquè, els ciclistes, per un costat reivindiquen més seguretat, per exemple
amb la implantació de més carrils bici i, per l’altra, quan n’hi ha, no els
utilitzen.
En fi, una situació prou rocambolesca i que més
d’una vegada m’ha portat a escriure sobre el tema. Si ara ho he tornat a fer és
per la insistència del mitja de comunicació esmentat.
Sobre tot, prudència i ull.
Si vols llegir més:
Els ciclistes aposten per càmeres contra els conductors imprudents
Catalunya només té un centenar de senyals de respecte a les bicicletes
http://laviaaugusta.blogspot.com.es/2013/04/dificil-convivencia.html
http://laviaaugusta.blogspot.com.es/2012/05/pregunta-del-dia.html
Subscriure's a:
Missatges (Atom)