dimecres, 17 d’octubre del 2012

VA MORIR ROY BATES



Monedes del principat de Sealand.


Segurament el nom us dirà molt poc o res, és normal. Quan ho vaig llegir diumenge al Periódico fins a mi va estar a punt de passar-me per alt. Fixeu-vos: Famosa micronació. Mor Roy Bates, príncep de Sealand.
Primerament, que és una micronació? (el corrector m’ho dóna com a falta) Potser si separem el prefix del nom ho tindrem més clar: micro-nació, es a dir una nació minúscula.  Fixeu-vos el que diu la Viquipèdia sobre aquest petit país: Sealand és una micronació no reconeguda per cap altra nació de les Nacions Unides. Està situada en una petita plataforma, construïda durant la Segona Guerra Mundial al sud-est de la Gran Bretanya. I ja està.
Sealand es podria traduir com a terra dintre del mar. Però com heu pogut comprovar no es tracta ni d’això, sinó que és una simple plataforma petroliera. Encara que no ha estat mai reconeguda, té la seva pròpia bandera, himne i fins i tot emet moneda i fa passaports.
I perquè una notícia així m’ha cridat l’atenció? Perquè ara fa uns 10 anys aproximadament també se’n parlava. Era quan jo escrivia quasi cada setmana una carta al director sobre un altre príncep: el d’Amposta, al qui anomeno Roig i gualdo.  
Per aquell temps, en plena guerra contra el transvasament de l’Ebre ell era l’alcalde d’Amposta que seguia fidelment les directrius que sé li ordenaven des de Barcelona i jo encara no havia entrat a l’ajuntament, però era un militant actiu de la Plataforma en Defensa de l’Ebre. O sigui, ningú per a ell. No obstant això, ell se’n recordava de mi més d’una vegada. I, de vegades manava a lacais seus que em respongueren, com per exemple a la seva estimada amiga marga Maigí o a un que signava amb les inicials JVRA que també va escriure una carta a la Revista Amposta dient que no vivia a Amposta però lloant tot allò que s’estava fent. No he vist mai ningú que s’amagui sota un pseudònim quan es tracta de parlar bé d’una persona o un fet, si no és que sigui de l’entorn del propi interessat.
Bé, en ple intercanvi de missives, retrets i més d’un insult (sempre dirigits a la meva persona), com a prova de desgravi cap al senyor Roig i gualdo, després de demanar-ne la dimissió, l’enviava d’ambaixador, precisament, a Sealand. No em direu que no es tractava d’una bona jubilació... Encara que de la que està tenint no es pot queixar...