4 morts de motoristes en un cap de setmana ha fet reflexionar l’opinió pública. Ja fa dies que es parla de que cada vegada el percentatge de morts de motoristes sobre el total dels accidents de carretera és més gran. Fins i tot es volen posar mesures per evitar-ho dificultant l’accés a motos de gran cilindrada.
Crec que no cal que siguin motos de gran cilindrada; els ciclomotors també han tenyit de dol moltes famílies. En recordo unes quantes.
Voldria fer el meu anàlisi particular sobre les causes. La primeres, evidentment, són la inestabilitat i la manca de protecció d’aquest vehicles. Crec que no mereix cap tipus més de comentari. La segona és la pròpia imprudència dels seus conductors:
A) Qui no ha vist mai una motocicleta avançant repetidament amb ratlla continua? Molt més que els cotxes i el motiu és que necessita molt menys espai per fer-ho i té molta més maniobrabilitat.
B) En una retenció qui no ha vist mai una motocicleta avançant per la dreta, xafant la ratlla continua, etc.? El cotxe evidentment, no té espai per fer-ho.
C) Al posar-se un semàfor de color roig, qui no ha vist mai com la moto va avançant poc a poc fins arribar al davant i sortir esperitada? Els cotxes del darrera no ho poden fer.
Què vull dir amb això? No és que els motociclistes siguin molt més imprudents; estic segur que de poder-ho fer, molts, també ho farien. És que els motoristes han d’ocupar un espai molt més petit per a fer la imprudència i si a més li sumes la inconsciència, dóna com a resultat fer una acció perillosa que pot acabar d’una manera més tràgica per la manca de protecció del cos humà.