Camió aparcat al xamfrà entre els carrers Velázquez i Canadà. |
Ara voldria fer les següents consideracions:
1.- Si llegiu detingudament el punt en
qüestió, veureu que, a continuació de la paraula “excel·lent”, diu “pràcticament
han desaparegut els problemes”. O sigui, de problemes en segueixen havent
però molts menys. Tots dos conceptes són incompatibles: o és excel·lent
i no hi ha problemes o n’hi ha i els resultats són òptims, acceptables...
Però el concepte excel·lent és molt propi de la forma de pensar convergent.
2.- Esta molt bé que es facin proves
pilot per poder avaluar-ne els resultats, però sense deixar de controlar
la circulació per la resta de la ciutat i, quan hi circules, veus força
deficiències de tot tipus. Només cal ser seguidor d’aquest blog per a
veure’n de tant en tant. 3.- El carrer Joan d’Àustria forma part de l’eix viari principal i és l’entrada a Amposta des del Nord o de la carretera de Tortosa. Quan hi passes és estrany no trobar-hi vehicles aparcats. Imagino que la proximitat d’un bar és l’origen de moltes d’aquestes situacions. De vegades, els cotxes estan aparcats tan prop de carrer Grau, que fins i tot és difícil donar la volta amb normalitat.
4.- El carrer Jardí és un dels més curs
d’Amposta i la intensitat del trànsit per aquest punt tampoc és que sigui
tant remarcable, si bé és cert que la proximitat de l’avinguda de la Ràpita
(on hi ha una bona part de les botigues i zona blava) fa que la gent hi
busqui aparcament per a no tenir que pagar.
5.- Els diferents plans de circulació
d’Amposta s’han mostrat, sovint deficients i s’han hagut d’apedaçar
sobre la marxa en funció de les experiències acumulades. Tot i això, (i
sempre des del meu punt de vista crític) encara hi ha moltes deficiències
que resoldre.L'ajuntament d'Amposta està molt lluny d'assolir l'excel·lència en res, però en qüestions de circulació la deficiència és la nota que s'assoleix amb més assiduïtat.