divendres, 24 de maig del 2019
dijous, 23 de maig del 2019
EL PAS DEL TEMPS
Quan escolto els debats
entre els candidats a les principals alcaldies de les nostres terres, per un
moment sembla que el temps s’hagi aturat. Algunes de les propostes que fan, segurament
les més importants, són les mateixes que se feien fa 25 o 30 anys. O potser
més! És increïble, però és així. Durant aquest temps, tan l’Estat com la
Generalitat han anat invertint en alguna cosa, per a tenir-nos callats (sobre
tot als nostres polítics), però d’allò que realment és important per al nostre
territori, el que se considerarien propostes estrella (exceptuant lo Passador i alguna cosa més), res de
res. Anem a veure un exemples:
-Desdoblament de
l’N-420 i connexió amb l’A-68 (zona Terra Alta).
-Prolongació de
la C-12 (Eix de l’Ebre) des d’Amposta fins al port de la cimentera d’Alcanar.
Quan jo era regidor (fa 8 anys que no ho sóc), ja ho donaven per fet. En aquest
cas l’Estat hauria de cedir a la Generalitat el tram corresponent de l’N-340.
-Port comercial
de la Ràpita.
-Acabar el tram
de l’A-7 al pas pel nostre territori. En aquest cas cal dir que no hi ha hagut
un veritable consens territorial i fins i tot té els seus detractors.
-Construcció d’un
tercer carril de l’AP-7.
-Construcció d’una
sortida de l’AP-7 a la comarca del Montsià. Recordar que dintre de la comarca
del Montsià no hi ha cap sortida. La d’Amposta-l’Aldea està dintre del Baix
Ebre i la d’Ulldecona-Vinaròs al Baix Maestrat. En canvi dintre del Baix Ebre,
en pocs quilòmetres n’hi ha 3: L’Ametlla de Mar, l’Ampolla i l’Aldea.
-Portar indústria
als polígons. Cada poble ha fet la guerra
pel seu compte i la industria s’ha dispersat considerablement entre tots els
polígons que hi ha construïts. Els d’Amposta, sobre tot el de l’Oriola estan
infrautilitzats. Sovint la indústria que s’ha instal·lat ha acabat fracassant
(Antaix, Laminats de Catalunya...)
-Millores ferroviàries.
Tot i que s’ha avançat una mica amb l’aturada a l’Aldea de trens més ràpids i s’ha
desdoblat la via al seu pas pel territori, el tram de via única entre Vandellòs
i Tarragona segueix produint retards i problemes.
Ahir mateix, el
MH Quim Torra va anunciar un pla de dinamització industrial per a la comarca de
la Terra Alta. Benvingut sigui! Només recordar que l’IDECE va aprovar un pla
territorial per a dinamitzar les 4 comarques Ebrenques. Quin ha estat el resultat?
Ho desconec... Entre d’altres mesures recordo que s’havia de fer una via de
tren que unís l’Aldea i la Ràpita passant per Amposta.
També he escoltat
candidats que han llançat propostes per mirar d’esgarrapar vots: des de la
implantació d’una fàbrica de bateries per a cotxes elèctrics (Francesc Miró,
PSC, Amposta) a la implantació d’un magatzem logístic d’Amazon (Santiago
Campos, Tots i Totes per Móra, Móra d’Ebre)
Durant els
propers 4 anys només arribaran premis
menors... Per als més grans caldrà seguir esperant.
Etiquetes:
dinamització econòmica,
eleccions,
Francesc Miró,
IDECE,
indústria,
infraestructures,
política,
polítics,
Santiago Campos
Subscriure's a:
Missatges (Atom)