divendres, 15 d’abril del 2011

ELS TRESORS DEL BOSC, UNA EXPOSICIÓ DEL CERAMISTA JOAN PANISELLO


No hi faltava pràcticament ningú. Ahir a la tarda, a la sala d’exposicions que hi ha al pis superior de la Galeria del Quadre de Tortosa, familiars, amics, polítics i coneguts van voler fes costat al gran artista de la ceràmica Joan Panisello en la inauguració de l’exposició “Tresors del bosc”. Bé, sí, faltava el seu fill que es recuperar d’un accident que havia patit uns dies abans. Però fins i tot Francesc (Paco) Ferré, que havia anunciat que no hi podia assistir i així ho va dir en el seu parlament el propi Panisello, hi era present.
En arribar vaig veure i viure una escena que no té preu. Joan Panisello i Joan Rebull abraçats mentre el calero li deia al jesusenc: “És que ets tot un artista!”. Vaig permetre’m posar-me en la conversa (l’amistat que tinc amb tots dos no m’ho desaconsellava) i em vaig dirigir a Joan Rebull dient-li: “I tu li dius a ell que és un artista... I tu que ets? Tots dos sou uns artistes!!”. No era per menys...
Però d’artistes encara n’hi van haver més. Bronson Shoaw, el mestre vitraller, per posar un exemple. I algun membre de la PDE com ara Manolo Tomàs i Brian Cutts.  
Entre els polítics, l’alcalde de Tortosa, Ferran Bel que va arribar acompanyat pel seu soci de govern (que dintre d’un mes i escaig ja no ho serà) Ricard Forés. També els regidors del PSC Jordi Bonilla i Joan Sabaté (els he col·locat per ordre d’arribada)
Als parlaments, Joan Panisello va voler agrair a tos els que han col·laborat amb ell d’una manera desinteressada, sobre tot a la seva dona Joana, així com a tots els presents a l’acte. Panisello va explicar la seva tècnica de cocció de ceràmica anomenada Rakú, una tècnica oriental de la que se’n podia veure una mostra fotogràfica.
Amb el seu consentiment, jo també em vaig permetre fer unes fotografies per poder-vos-les mostrar. Espero que us agradin tan com em va agrada a mi l’exposició.  












        

1 comentari:

Brian ha dit...

Ei, Soc famos!!
En serio, un plaer veure't en persona, despres de molt de temps amb només contacte "virtual"!
Les obres, molt boniques, i la tecnica encara més - si visites les entrades al bloc de Joan de l'estiu passat hi ha videos i fotos, per exemple ...
http://joanpanisello.blogspot.com/2010/08/mes-tardes-de-ra-ku.html