dimecres, 6 d’abril del 2011

LES ELECCIONS MUNICIPALS. ESTRATÈGIES


Què fa l’equip de govern d’Amposta quan vol quedar bé amb un col·lectiu a qui no ha afavorit o fins i tot, ha perjudicat?
Durant aquesta legislatura, per molt que s'intenti minimitzar, hi han hagut diversos casos conflictius. Només us en explicaré dos i, possiblement, són els menys significatius: les molèsties ocasionades per les obres que s’han fet a diversos carrers del centre de la ciutat, tant als veïns com a les botigues i la polèmica que hi va haver davant la concessió de les obres d’urbanització dels Eucaliptus a una unió temporal d’empreses (UTE), de la qual, l’empresa “gran”, era de fora d’Amposta. Algunes empreses constructores van presentar al·legacions a la concessió que van ser desestimades pel ple de l’Ajuntament on, l’equip de govern va imposar el seu criteri en contra dels dos grups de l’oposició. O sigui, com passa amb tots els punts polèmics, CiU imposa la seva majoria absoluta o com es diu en política, “el corró”.  
Per tot això, l’alcalde, tenia que fer un gest d’apropament cap a aquests dos col·lectius. A les empreses constructores se’ls hi va agrair públicament la bona tasca realitzada per acabar a temps el parc dels Xiribecs. L’alcalde, en el seu discurs electoralista, els va mencionar un per un pel que, sé suposa, era la seva obligació. En canvia es va “oblidar” d’agrair la tasca desinteressada d’alguns del participants a l’acte, segurament perquè sap que no el votaran. Em refereixo als músics del conservatori de la Diputació de Tarragona de Tortosa i als pares que, desinteressadament, els van portar a assajar durant una setmana.    
Però la “reconciliació” amb els botiguers va ser encara més al·lucinant. Abans de veure’s afectats per els obres dels carrers de la zona centre, una de les més comercials d’Amposta, els comerciants ja estaven “mosques” per la construcció de la nova zona comercial al costat del cementiri on, de moment, s’ha inaugurat una zona de galeries comercials amb 30 establiments i l’hipermercat Carrefour, la joia del projecte. La “solució” de l’alcalde va ser concedir-los el premi Amposta 2010 a la Federació de Comerç, un reconeixement que, suposadament, premia una labor destacada de l’any anterior.
Per acabar-ho d’arrodonir, a la capçalera de portada de la revista Amposta, hi apareix la presidenta de FECOAM, l’Elena Jiménez, com la cara més visible dels comerciants i comerciantes d’Amposta.
I no és que els comerciants ampostins no se’ls hi hagi de reconèixer la labor que fan (es clar que sí!) però la manera com s’ha decidit fer-ho i sobre tot el moment, fan pensar que el que s’intenta des de CiU és recuperar uns vots que, molt possiblement, els puguin donar per perduts.
Però a part del reconeixement, que hi guanyen els comerciats? Clients? Evidentment que no!
Si es volen deixar enganyar és el seu problema. Però segons sigui el resultat del dia 22, el problema es farà extensiu a d’altres milers de ciutadans.