Convergència Democràtica de Catalunya d’Amposta, ja fa uns quant anys (en plena lluita contra el transvasament de l’Ebre), va idear un eslògan per cridar l’atenció i incidir en l'opinió dels seus militants i simpatitzants per contrarestar “la marea blava” i tot allò que emanava del moviment.
Aquest lema era “Amposta Capital”. El seu màxim líder, l’alcalde d’aquella època, se’l va fer ràpidament d’ell i va fer-ne bandera de la seva reivindicació. Aquell any, el dia del bou capllaçat, alguns membres de CDC exhibien samarretes gorges amb el lema. Unes samarretes que prèviament havien repartit de forma gratuïta entre ciutadans i empresaris del municipi. No obstant, hi ha que dir-ho, predominava el color blau sobre el groc!! I això que les camisetes eren de pagament!!
També van fer dessuadores que van lluir les xiques del handbol. Igualment grogues i amb el lema d’Amposta Capital.
De vegades, l’anterior alcalde, havia de matisar que “capital” no devia entendres al peu de la lletra com a reivindicació de la “capitalitat” d’Amposta; què capital també significava “important”: Amposta, (ciutat) important!
Tanta va arribar a ser l’obsessió del avui senador d’Espanya que, al cap dels anys, i una vegada va deixar de ser alcalde, que, juntament amb un empresari de la ciutat, va constituir una empresa que portava el mateix nom: AMPOSTA CAPITAL.
Encara eren temps de bonança econòmica, on la construcció d’edificacions era la principal activitat econòmica. Els empresaris del sector, la majoria, guanyaven diners, com es diu vulgarment, “a palades”. Així no és d’estranyar que Amposta Capital, pràcticament abans de començar a desenvolupar l’activitat, ja va patrocinar el Club de Futbol Amposta.
L’edició de divendres passat del periòdic gratuït Més Ebre, publicava una entrevista amb Josep Lluís Tarazona, president del Club de Futbol Amposta i, ja fa unes quantes legislatures, regidor d’esports amb Roig d’Alcalde. Es queixava Tarazona de que el club de futbol s’havia quedat sense esponsorització, malgrat la promesa de l’actual alcalde i d’una persona que “abans era amic” (no citava el nom, però es podia entendre que parlava de Roig), els havien deixat, literalment “amb el cul al aire”. L’import per portar a les samarretes l’eslògan, era de 60.000 € anuals. La conseqüència d’això havia estat que, l’entitat, havia tingut que baixar el pressupost de la temporada amb un 30 % i, evidentment, també les fitxes dels jugadors del primer equip. I no només havia deixat de fer publicitat la principal marca, també la majoria de les empreses petites que hi destinaven 1.500 euros.
Amposta està "descapitalizada" i la conseqüència d’això la pateix l’equip de futbol, però també molts de treballadors que s’han quedat al carrer per “expedients de regulació d’ocupació” (ERO’s) u altres mesures presents pels empresaris de la ciutat.
Estem davant del final del model capitalista convergent d’Amposta?
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada