dimarts, 18 de maig del 2021

MIRAR CAP UN ALTRE COSTAT

Era un dimecres sobre ¾ de 12 del migdia. Anava amb el cotxe pel carrer del mestre Suñé (o Suñer o Sunyer, segons on estigui escrit) i en arribar a la cruïlla del carrer Madrid hi havia dos policies municipals. Cada un d’ells estava custodiant un pas de vianants pels que no passava ningú. Uns metres més enllà, a l’altura del passatge Conca una processó d’estudiants que es dirigia a l’institut Ramon Berenguer IV creuava el carrer. Com és lògic em vaig haver de parar per a deixar-los passar... Però la filera semblava que no tenia final. No els vaig comptar, però segur que en van passar més de mig centenar. I jo allí aturat esperant tindre el forat suficient per a escapar-me d’aquella marabunta. Quan vaig disposar d’un espai mínim no ho vaig dubtar... En comentar-ho amb un conegut me va dir que ell també s’hi havia trobat i que, efectivament, la parella de municipals es posaven a l’altre costat d’on passaven els estudiants. No me direu que la situació no és del tot inversemblant? No serà que volen fugir d’estudi (o dit en castellà: escurrir el bulto) i així evitar conflictes? La millor manera d’evitar els problemes és esquivar-los. I no estic parlant de la policia local, sinó les pròpies autoritats locals d’Amposta que practiquen la política de l’estruç per a evitar les crítiques negatives a la seva gestió. Fa dècades que estic dient que als llocs d’Amposta on la situació circulatòria és més conflictiva hi hauria d’haver semàfors per a regular-la. No en caldria tants, només en alguna cruïlla d’especial incidència. Sabeu quants n’hi ha? En una ciutat de més de 20.000 habitants amb carrers i avingudes on a determinades hores del dia hi ha una gran afluència circulatòria no hi ha cap semàfor. Potser en aquesta via, con la que hi ha a continuació (carrer de Barcelona i de Carles I) que son de doble sentit n’hi hauria d’haver algun. Tot és qüestió d’estudiar-ho. Però dubto molt que s’acabi prenent cap mesura.