dilluns, 1 d’agost del 2022

DELICTE ECOLÒGIC

Fa uns dies una ‘autoritat local’ davant algunes denuncies fetes a les xarxes socials sobre les herbes que creixien a peu de vorera, va tenir l’ocurrència de dir que era per fomentar ‘microecosistemes’. No sabia jo (ignorant de mi!) que al govern d’Amposta hi haguessin persones tan qualificades en temes mediambientals a la vegada que tan preocupades per la conservació de la natura. Bé, potser tota la natura no, els bous ‘mengen a part’. No m’hi vaig poder estar i la meva resposta va ser pràcticament immediata en forma d’escrit on explicava la ‘nova situació’ que s’està vivint a Amposta. ‘Nova’ per l’ocurrència del polític perquè la deixadesa general de la nostra ciutat ja ve de lluny... De molt abans que hi hagués un canvi de color polític a Amposta. Durant uns dies mentre sortia a passejar la meva gosseta per les diferents avingudes, parcs i carrers d’Amposta, on hi havia un herbassar hi veia un ‘microecosistema’! Però vet-ho aquí que als pocs dies algunes plantes van desaparèixer... La majoria aquelles que havien sortit per les xarxes socials... I jo em pregunto: Estem ara davant d’un delicte ecològic? Perquè si es destrueixen els ’microecosistemes’ es destrueixen els hàbitats d’algunes espècies i si aquestes estan protegides... No és així? Però avui he vist que alguns d’aquests ‘microecosistemes’ encara no han estat destruïts per la ma humana i m’he posat content.