dilluns, 12 de setembre del 2022

DEFICIENT TRANSPORT SANITARI

El passat dijous vaig rebre una trucada de l’Hospital Verge de la Cinta de Tortosa preguntant per la meva mare per a fer-li un TAC dissabte a la 13:00. Els hi vaig dir que ma mare (que té 90 anys) estava ingressada a la Residència d’Avis d’Amposta i molt amablement em van dir que no em preocupés que trucarien allí. Només van passar uns minuts quan em truquen de la Residència d’Avis per a dir-me que ja ho tenien tot arreglat i que dissabte a les 12:00 estigués a la Residència per acompanyar-la ja que sobre aquest hora la passarien a buscar amb un vehicle destinat al transport sanitari per a portar-la a Tortosa. Abans de les 12:00 ja estava allí i ma mare preparada... Anava passant el temps i el transport sanitari no arribava... Es van fer les 13:00 i com que encara no havia aparegut, vaig apropar-me al mostrador de recepció de la Residència per a miressin que havia passat. Van trucar a l’empresa Ambulàncies Egara que és l’empresa que té la concessió del transport sanitari a la nostra zona i li van dir que l’ambulància que havia d’anar a buscar a la meva mare estava realitzant un altre servei i en acabar l’anirien a buscar, però que igual podrien ser les 13:15 com les 13:30... El dubte que es presentava era si a ma mare, una vegada a Tortosa, l’atendrien o no. Llavors van trucar a l’Hospital de Tortosa i els van dir que si ma mare arribava després de les 13:45 no la podrien atendre. Res en feia pensar que ma mare pogués arribar abans d’aquella hora així que vaig demanar que suspengueren la prova. Entenc que per a poder donar un millor servei al pacient realitzin proves dissabtes al matí, el que no puc entendre és com no hi ha un transport sanitari adequat a les necessitats.