diumenge, 24 de febrer del 2008

ES PORTARÀ A JUDICI A AZNAR DESPRÉS DE LES ELECCIONS

Segons informa El Debat.cat, diari digital en català d'ahir dissabte:
La plataforma ‘Juicio a Aznar’ es querellarà contra l’expresident del PP per “criminal de guerra” (http://www.eldebat.cat/)
Després de les eleccions del 9-M, hi podria haver un judici contra José Maria Aznar i diversos exdirigents del seu gabinet ministerial, per la seva presumpta implicació directa en el que ha estat qualificat per la plataforma....

TINET DIU COM S'HA DE FER PER ACONSEGUIR ELS DESCOMPTES DE L'AVE

El principal titular d’avui del diari el Punt diu: “Renfe “amaga” els bitllets més barats del TAV”. I efectivament, l’altre dia m’ho comentava la meva dona que, al treballar a Tarragona, de vegades, parlen de temes relacionats amb l’AVE. Avui, ella mateix, m’ha dit que a la pàgina de Tinet (Tarragona Internet, per als més novells) s’explica com comprar un bitllet per la xarxa i aconseguir els descomptes que, aparentment, no existeixen, encara que Adif els hagi anunciat. Cal dir que la informació l’ha treta del diari gratuït ADN. Encara que siguin pocs els d’aquestes terres els que, normalment, viatjaran amb l’AVE, sempre hi pot haver algú a qui li interessi la notícia o pugui fer-la circular. Us poso les adreces.

http://www.tinet.org/portal/index.do

http://www.adn.es/ciudadanos/20080214/NWS-1038-AVE-Renfe-esconde-tarifas-web.html

dissabte, 23 de febrer del 2008

EL JOC DE LA DEMAGÒGIA

Sobre tot en campanyes electorals, els polítics parlen i opinen dels seus rivals d’altres partits i, evidentment, mai bé. No sé com és que. Qui parla, sempre ho faria millor. Difícilment, aquesta mena d’estratègies farà que hi hagi un traspàs de vots d’un partit cap a un altre, però, en política, fer demagògia resulta extremadament fàcil.
Així, a “la Veu de l’Ebre” que va sortir ahir al carrer, Jordi Jané (del que no suposo que tingui res a veure amb la marca de cotxets per a nadons), en una entrevista deia: “Lizàrraga només ha intervingut tres cops al ple”. Segurament que ha estat així i, segurament també, ell ho ha fet molts més cops. Felicitats i que duri Sr. Jané. Que duri, sí, perquè això voldrà dir que vostès estaran a l’oposició durant moltes legislatures, que per l’altra banda, i a la meva manera d’entendre, es el que es mereixent.
Què vol que Lluïsa Lizàrraga presenti les accions de govern en lloc del ministre de torn? Lluïsa no és la portaveu del grup parlamentari, ni tan sols la cap de llista per Tarragona. Se suposa que per sobre d’ella hi té molts companys i companyes que fan la funció que tenen que fer, entre aquestes funcions les de intervenir als plens. Però vostè sap que també hi ha comissions de treball on un diputat també pot fer les seves aportacions i donar l’opinió dels temes que ens toquen més prop.
Abans he dit que desitjo que estiguin molts anys a l’oposició i li diré perquè. Tal com deia ahir Miquel Iceta a un sopar de militants i simpatitzants socialistes a Amposta que servia per a inaugurar la campanya electoral al Montsià, “vostès es van quedar a Barri Sèsam”. Y a sobre no van dependre molt! Ja que no saber diferenciar entre populars i socialistes és per a fer-s’ho mirar!
Però venir a l’Ebre i dir això de la nostra candidata queda molt bé davant dels seus. Però, Sr. Jané, li he de dir una darrera cosa. A l’Ebre, a vostè, no el necessitem per a res. O és que també ve a garantir-nos que no es farà el transvasament? Un exalcalde de CiU d’aquestes terres va arribar a dir que si es feia el transvasament “es tindria que acabar agafant les escopetes” i la única cosa que li he vist agafar va ser una ampolla de cava i “batejar” la nit electoral de l’any passat a qui com ell, havia estar elegit alcalde de la seva ciutat. En el tema del transvasament es van atrinxerar darrera del PP demanant unes compensacions per al territori per la venda de l’aigua perquè d’una altra manera no van saber fer arribar les inversions. I ara resulta que tot el que bé els hi apareix poc. Però els balanços de la gestió dels governs on vostès han estat i on estem nosaltres, ens donen clara avantatja! Així, Sr. Jané que la demagògia se la guarda per al Penedès!

ABANS NO PASAVA (2)

Dissabte passat amb el títol “Abans no passava” explicava com els actuals governs de Catalunya i Espanya, amb socialistes al seu capdavant, treballen i fa coses que no passaven quan governaven CiU amb Pujol i el PP amb José Mª Aznar. Enumerava el “pla de transports”, el “pla de l’habitatge” i la variant de la N-340 al seu pas per l’Aldea. El propi setmanari “la Veu de l’Ebre” deia sobre la variant de l’Aldea que “deixarà de ser una de les reivindicacions constants”. La darrera perla i fruit d’aquest treball s’ha anunciat aquesta setmana: el pont sobre l’Ebre entre Deltebre i Sant Jaume d’Enveja. Quants anys fa que se’n parla?
Us contaré una anècdota d’un altre pont, molt menys important, però com exemple de les actuacions de governs anteriors. Quan circuleu per la carretera entre Santa Bàrbara i Ulldecona, per creuar el barranc de la Galera hi ha un pont. Per cert, construït dues vegades, ja que l’enorme avinguda de l’any 2000 se’l va emportar. Si feu una mica de memòria, de ben segur recordareu que abans la carretera baixava fins tocar el llit del barranc i tornava a pujar, el que es coneix com un gual. Quan el barranc baixava (es a dir, quan portava aigua) el lloc era extremadament perillós. En algun com, fins i tot, va arribar a rossegar algun cotxe. Recordo que al principi de la llarga presidència de Jordi Pujol va contar a Santa Bàrbara, que un cop, li va tocar girar cua. Doncs bé, un testimoni presencial de la situació, veí de Santa Bàrbara però nascut al barri de les Ventalles (Ulldecona) em va contar com va ser testimoni d’una situació un tant absurda. Dos homes (podrien ser enginyers) es miraven el lloc i amb uns plànols a la ma comentaven que allí “hi constava un pont”. Però el pont encara no s’havia construït mai. I diu que el els va respondre: “a veure si se’l va emportar la barrancada!”. Anys després s’acabaria construint i com he explicat, efectivament, se’l va acabar emportant l’enorme avinguda de l’any 2000 i tornat a construir amb posterioritat.