dissabte, 20 de febrer del 2021

LA LLUM I EL COLOR DE LA NOSTRA TERRA 108

dimecres, 17 de febrer del 2021

UN SENSE SENTIT

Si un es troba circulant per una via urbana sense alteracions no té cap tipus de lògica que de sobte es trobi amb un senyal d’accés prohibit i més encara quan només falten uns pocs metres per accedir a una intersecció. Això és el que passa des de fa uns mesos al tram comprés entre el carrer de Murillo i l’avinguda de Catalunya del carrer de Cervantes. El carrer Cervantes sempre ha estat un carrer de doble sentit de circulació fins arribar al carrer de Sebastià Juan i Arbó, amb aparcaments en línia a tots dos costats. Potser recordareu que temps enrere vaig fer un escrit sobre la remodelació de l’avinguda de Catalunya. Criticava la manca d’ambició del consistori a l’hora d’afrontar unes obres que, de fer-se com cal, significarien una millora considerable per a una de les principals vies urbanes de la nostra ciutat. Però la remodelació (al menys el que s’ha fet fins ara) sembla un vull i no puc, es a dir, no passa d’unes modificacions puntuals com per exemple pintar passos de vianants o habilitar més aparcaments. No obstant hi ha coses que me fan pensar que el projecte (jo no l’he vist) encara no està del tot executat. Quan vaig publicar l’escrit a les xarxes socials hi va haver un comentari que deia que precisament, circulant pel carrer de Cervantes i en arribar a l’avinguda de Catalunya, el gir cap a la dreta per a incorporar-te al carril de pujada era del tot impossible... Efectivament és així, ja que al bell mig del carrer hi ha un aparcament i ratlles horitzontals pintades a la calçada que dificulten, per no dir que impossibiliten continuar cap a la dreta. Segurament per això s’ha hagut de posar el senyal d’accés prohibit a l’últim tram del carrer. Si observem amb deteniment les ratlles pintades al terra ens en adonarem que sembla que en un futur potser s’acabi construint una rotonda. Confirma aquesta sospita l’escurçament d’un petit tram de la mitjana del carrer d’un metre i mig aproximadament. De no ser així el retallament de la mitjana tampoc tindria cap sentit. Si la finalitat dels experts en mobilitat d’Amposta és construir una rotonda, la dificultat circulatòria en aquell punt serà màxima, al menys que es prenguin altres mesures correctores adequades, ja que, a part de la confluència de l’avinguda de Catalunya i el carrer de Cervantes cal sumar-hi la del carrer de Velázquez. Des de la remodelació (per dir-ho d’alguna manera) de l’avinguda de Catalunya ja han passat 4 mesos... Si finalment s’ha de construir una rotonda, ¿no trobeu excessiu què durant tot aquest temps els vehicles que circulen pel carrer Cervantes no puguin arribar a l’avinguda? ¿Quant de temps haurà d’estar aquesta provisionalitat? Des del meu punt de vista trobo que la col•locació del senyal d’accés prohibit que s’ha posat al carrer de Cervantes és un sense sentit. I si la mesura fos definitiva me semblaria un autèntic disbarat. Que algú m’ho expliqui per favor...