dilluns, 1 de febrer del 2021

LA LOTERIA INVERSA

Estem passant una mala època degut a la pandèmia del COVID-19. Ara mateix ens trobem una altra vegada en una situació crítica amb les UCI’s pràcticament saturades, tot i que els darrers dies sembla que el nombre d’infectats i hospitalitats va a la baixa en algunes zones. Li diuen la tercera onada, però des del meu punt de vista és la mateixa onada amb pujades i baixades, ja que mai s’ha aconseguit controla-ho del tot. Quan sembla que es té la situació controlada i se’ns permet certa llibertat de moviments, apa!, a tornar-hi que no ha segut res... I prompte farà una any des del confinament domiciliari... La setmana passada vaig fer-me un PCR. El primer que m’han fet... Tot i pertànyer al grup de risc, afortunadament, fins ara, he aconseguit esquivar el virus. He pres més mesures que la majoria d’infectats? Segurament que no. És cer que quan arribo a casa me rento les mans, que pel carrer porto mascareta i intento mantenir la distància social amb les altres persones quan estic a un lloc públic, tot i que no sempre és possible fer-ho. Però estic convençut que la majoria de gent fan el mateix que jo i, no obstant, alguns d’ells es contaminen. Per tant, la gran pregunta és: Per quins motius hi ha gent quan s’ha infectat del coronavirus i altres no? Es diuen moltes coses, com per exemple que els qui portem ulleres tenim menys possibilitats d’agafar-lo o els que usem elixir després de raspallar-nos les dents o els que ens prenem un broncodilatador... Però no crec que tot el que s’està dient sigui cert al 100%. Dintre d’uns anys, quan es conegui més del COVID-19 i de les mutacions que està tenint (fins ata la britànica, la sud-africana i brasilera), es coneixeran millor els mètodes per a prevenir-lo. Però mentrestant la incertesa ha estat el comú denominador des de l’expansió de la pandèmia. Les possibilitats que tenim d’agafar el coronavirus és com una loteria inversa. M’explicaré. Per a que té toqui una rifa s’ha de tenir molts sort i només toca a uns pocs; en canvi, contagiar-te del COVID-19 és una desgràcia i els desafortunats son moltíssims més.