Després d’estar tallada l’AP-7 durant 33 hores el passat cap de setmana a l’altura de l’Ametlla de Mar, dimarts 11 es va haver de tornar a tallar per l’accident de tres camions a l'altura del terme de l’Aldea amb el balanç d’un mort i un ferit greu. Els accidents al tram ebrenc de l’AP-7 són tan habituals que quasi deixen de ser notícia almenys que es tracti d’accidents excepcionals com els dos que acabo d’esmentar.
Com activista la plataforma Prou! AP-7
gratuïta, ja! Recordo que quan tallàvem l'N-340 per a demanar la gratuïtat
de l’autopista, sovint començàvem amb un minut de silenci per les morts que es
produïen a la nacional.
Amb la gratuïtat de l’AP-7 a partir de l’1 de
gener de 2020, el volum de trànsit va augmentar considerablement i, per tant,
també els accidents (mortals i no mortals), tot i que l’autopista és més segura
que la nacional. Penseu que el tram ebrenc de l’AP-7 està pràcticament
col·lapsada al circular diàriament 12.000 camions en cada sentit.
Des de la plataforma ja advertíem que això
passaria i que, per tant, el Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible
hauria de prendre les mesures més adequades per a solucionar el problema que
els venia a sobre. Han passat sis anys des de l’últim tall i les mesures no han
arribat, almenys les que caldria que s’haguessin pres que no és altra que la
construcció d’un tercer carril en cada sentit al pas pel nostre territori.
Després dels dos accidents greus esmentats, el
Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible ha anunciat la construcció del
tercer carril, però és que l’any 2022 ja ho havia fet...
Tot i reconèixer que mai s’havia invertit al
nostre territori com quan van governar els dos tripartits a la Generalitat de
Catalunya, amb la construcció estrella de lo Passador, el pont que uneix les
dues ribes de l’Ebre entre Deltebre i Sant Jaume d’Enveja, ara us passaré uns
quants projectes que van quedant amb això, amb projectes.
El desdoblament de la C-12 o l’Eix de l’Ebre.
Una carretera que ja va néixer coixa, perquè quan es va construir ja se sabia
que en pocs anys quedaria desfasada. Van anunciar que la farien de tres carrils
i més tard que seria un 2+1, és a dir, trams d’un carril i trams de dos que és
molt més segura que les anteriors de tres carrils.
Desdoblament i perllongació de la C-12 entre
Amposta i el port de la cimentera d’Alcanar. S’anunciava la construcció de
forma immediata.
La construcció de l’autovia A-7 seguint el
traçat de la nacional. Des de fa anys acaba a l’Hospitalet pel nord i Cabanes
pel sud, deixant el nostre territori sense una via que podria ser fonamental.
Una sortida d’autopista a la comarca del
Montsià. Potser hi ha gent que no se n'ha assabentat encara, però la comarca
del Montsià no té cap sortida a la nostra comarca. El Baix Ebre en té 4, dues
d’elles dintre del terme de l’Aldea. Una d’aquestes sortides està molt propera
Amposta, és veritat, però és tan inútil que els que ens ho coneixem preferim
entrar i sortir per l’altra per a evitar rotondes i més rotondes. Fa anys que
es ve anunciat una sortida a la part de dalt d’Amposta per a donar servei als pobles
de l’interior de la comarca. És una mesura que va sortint de tant en tant, però
que mai veu la llum.
Un tren (que a les vegades s’aprofitaria com a turístic) entre l’Ametlla de Mar i la Ràpita aprofitant part de l’antic traçat de la Val de Zafán. Vosaltres l’heu vist? Jo tampoc! Ara ja és segur que no es farà perquè l’antic recorregut de la Val de Zafan s’ha acabat reconvertit en via verda.
El ‘nou’ hospital de referència. Va ser una
promesa electoral de la Marina Geli l’any 2006. El canvi de govern i la crisi
econòmica va fer que s’ajornés sine die, però de tant en tant se’n torna a
parlar. Al principi s’havia de construir a la zona de la Farinera de Tortosa,
al costat de la C-12, un emplaçament molt ben comunicat. Fa sis mesos sé li va
trobar una nova ubicació, la raval de la Llet, un barri a l’est de Tortosa i on
està, per exemple, el Consell Comarcal del Baix Ebre. Paral·lelament, s’han
anat anunciant ampliacions, s’ha construït un aparcament i s’està treballant per
a millorar l’accés per a vianants des del centre de Tortosa. ¿Algú es creu que
hi haurà un nou hospital mentre s’hi estan fent noves inversions?
Les Terres de l’Ebre som el territori de les
promeses incomplides, de projectes que mai s’acaben portant a terme. Potser és
la manera que els nostres polítics tinguis promeses per fer-nos cada cop que
venen eleccions.


Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada