diumenge, 14 d’abril del 2013

STOP LLEI WERT: Consideracions al voltant de la nova llei educativa (LOMQE)



Arran de la publicació de l’esborrany de la LOMQE (Llei orgànica per a la millora de la qualitat educativa) la plataforma del Professorat Baix Maestrat contra les retallades després de l’estudi del avantprojecte volem fer les següents consideracions:

·         Per a la confecció de l’avantprojecte no s’ha comptat amb la Comunitat Educativa, als docents simplement se’ns va facilitar un correu electrònic per enviar crítiques o suggerències, sense poder confrontar-les ni debatir-les en “foros” oberts i plurals.
·         Entenem que aquesta llei, si va endavant, perjudicarà les classes socials més desfavorides perquè avança cap al desmantellament de la xarxa pública educativa i impulsa la privatització de l’ensenyament. Un exemple clar és el de subvencionar els centres que segreguen l’alumnat per sexes.
·         Menysprea i margina les llengües pròpies, en el nostre cas el valencià.
·         Redueix el percentatge de temari escolar (currículum) que decideixen els governs autonòmics, imposa un currículum uniformador i ideològic al llarg de tot el procés educatiu.
·         Elimina progressivament la comprensivitat i la igualtat d’oportunitats durant l’etapa obligatòria en educació. Segrega l’alumnat des dels 13 i 15 anys, segons els programes i això és negar la capacitat de canvi en l’alumnat.
·         Sotmet als centres a la competitivitat establint programes per a obtenir finançament i fent rànquings entre ells.
·         Estableix proves externes que no les avaluarà el professorat del centre sinó especialistes de fora, per tant no coneixen a l’alumnat. 
·         L’administració podrà elegir directors/es  a dit per fer-los especialistes en gestió empresarial i sense criteris pedagògics.
·         Reducció de la participació de  la Comunitat Educativa, eliminant la capacitat de decisió dels Consells Escolars en qüestions transcendents.
·         Fa desaparèixer l’escola com un espai obert capaç de construir un projecte de desenvolupament comunitari amb coordinació dels diferents agents educatius.
·         Parteix de la premissa de que els bons resultats s’obtenen exclusivament de l’esforç de l’alumnat i no ho relaciona en inversió, en educació, nombre de professors, ràtios, etc.


En definitiva les lleis d’educació haurien de formar persones lliures amb capacitat per poder desenvolupar-se en la seua vida i a la LOMQE en l’exposició de motius trobem paraules com: competitivitat, economia, creixement econòmic, desafio, esperit emprenedor, ambicions, etc, tot un seguit de qualificatius que no tenen res a veure en el que entenem que ha de ser l’educació dels nostres alumnes.

Assemblea del Professorat  Baix Maestrat contra les retallades