Arran de la publicació de l’esborrany de la LOMQE (Llei
orgànica per a la millora de la qualitat educativa) la plataforma del
Professorat Baix Maestrat contra les
retallades després de l’estudi del avantprojecte volem fer les següents
consideracions:
·
Per
a la confecció de l’avantprojecte no s’ha comptat amb la Comunitat Educativa,
als docents simplement se’ns va facilitar un correu electrònic per enviar
crítiques o suggerències, sense poder confrontar-les ni debatir-les en “foros”
oberts i plurals.
·
Entenem
que aquesta llei, si va endavant, perjudicarà les classes socials més
desfavorides perquè avança cap al desmantellament de la xarxa pública educativa
i impulsa la privatització de l’ensenyament. Un exemple clar és el de
subvencionar els centres que segreguen l’alumnat per sexes.
·
Menysprea
i margina les llengües pròpies, en el nostre cas el valencià.
·
Redueix
el percentatge de temari escolar (currículum) que decideixen els governs autonòmics,
imposa un currículum uniformador i ideològic al llarg de tot el procés
educatiu.
·
Elimina
progressivament la comprensivitat i la igualtat d’oportunitats durant l’etapa
obligatòria en educació. Segrega l’alumnat des dels 13 i 15 anys, segons els programes
i això és negar la capacitat de canvi en l’alumnat.
·
Sotmet
als centres a la competitivitat establint programes per a obtenir finançament i
fent rànquings entre ells.
·
Estableix
proves externes que no les avaluarà el professorat del centre sinó especialistes
de fora, per tant no coneixen a l’alumnat.
·
L’administració
podrà elegir directors/es a dit per
fer-los especialistes en gestió empresarial i sense criteris pedagògics.
·
Reducció
de la participació de la Comunitat
Educativa, eliminant la capacitat de decisió dels Consells Escolars en
qüestions transcendents.
·
Fa
desaparèixer l’escola com un espai obert capaç de construir un projecte de
desenvolupament comunitari amb coordinació dels diferents agents educatius.
·
Parteix
de la premissa de que els bons resultats s’obtenen exclusivament de l’esforç de
l’alumnat i no ho relaciona en inversió, en educació, nombre de professors,
ràtios, etc.
En definitiva les lleis d’educació haurien de formar persones
lliures amb capacitat per poder desenvolupar-se en la seua vida i a la LOMQE en
l’exposició de motius trobem paraules com: competitivitat, economia, creixement
econòmic, desafio, esperit emprenedor, ambicions, etc, tot un seguit de qualificatius
que no tenen res a veure en el que entenem que ha de ser l’educació dels
nostres alumnes.
Assemblea del Professorat
Baix Maestrat contra les retallades
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada