dimarts, 16 d’abril del 2013

LA POCA TRANSPARÈNCIA DE L’AJUNTAMENT D’AMPOSTA



Segons un estudi que publicava ahir el Periódico de Catalunya, l’Ajuntament suspèn  en transparència a la seva web municipal: Els ajuntaments treuen un suspens en transparència on line.  
De fet només aproven 64 ajuntaments, un d’ells el de Tortosa (68%), l’únic que obté l’aprovat de totes les Terres de l’Ebre.
Només hi surten relacionats els que aproven, però al mateix temps hi ha un mapa on, els diferents termes municipals hi surten tacats de diferents colors segons el grau de transparència. El d’Amposta, que és de color rosa clar, sé situa a la part més baixa amb menys d’un 25%.
Els subtítols són prou clarificadors:
El 93% dels consistoris no ofereixen a la xarxa dades clau per al control democràtic.  
El nom dels regidors, els sous i el pressupost són les principals carències.
Com sabem que el nom dels regidors responsables de les diferents àrees de govern, així com el nom dels regidors de l’oposició surten a la web, cal pensar que les mancances són en matèria econòmica.  
Evidentment no surten els sous dels regidors. Cal recordar que hi ha dos tipus d’assignacions econòmiques: aquelles que representen un sou fix i, per tant, estan subjectes a cotitzar a la Seguretat Social i els que cobren per assistències i l’import mensual depèn de del nombre de convocatòries a comissions informatives, plens, etc. que hagi assistit.
Un dels que cobra per assistències és l’alcalde. I això és així des de fa relativament poc, ja que abans tenia un sou que rondava els 60.000 euros anuals (només de l’ajuntament) Quan l’any 2011 va ser nomenat president de la patronal sanitària Consorci de Salut i Social de Catalunya, per incompatibilitat, va haver de renunciar al seu sou d’alcalde i passar a cobrar per assistències que, com a mínim, són: un ple al mes, una junta de portaveus i 4 juntes de govern (excepte el mes d’agost en que l’activitat política està sota mínims) Cal suposar que la diferència d’ara respecte abans és molt inferior al que en un principi es podria pensar. I si sé li suma la resta de retribucions, ens en adonarem que el sinyó ancalde no pot queixar-se del que cobra quan arriba a final de mes.
Certament tots aquests ingressos estan legalment establerts i aprovats. Només caldria visualitzar els pressupostos i les actes dels plens on hi surt. Però el treballa pot arribar a ser llarg i feixuc, perquè, de vegades no saps on buscar exactament. Si aquestes dades hi figuressin a la web municipal, seria un bon exercici de transparència i honestedat política, però, a mode d’exemple, us diré que els darrers pressupostos que figuren són els de l’any 2011.
Pretenen amagar alguna cosa? Evidentment sí.