Mentre el govern de Catalunya vol confeccionar
un llistat de greuges que, suposadament (sempre s’aconsella posar-ho així)
ha contret Madrid amb Catalunya, des de Madrid i, més concretament des
del Senat, Mariano (Marianísimo) Rajoy afirma que s’ha d’estar
miop per a no veure les avantatges que contenen els Pressupostos Generals
de l’Estat per a Catalunya. Cal recordar que el pressupost estatal per
al 2014 és, aproximadament un 25% inferior al del 2013. A sobre, afirma
Rajoy dues coses:
-Què les inversions que es fan a la
resta d’Espanya beneficien a tots els espanyols.
-Què durant els anys anteriors ja
s’han fet grans inversions a Catalunya.
Després d’aquest petit preàmbul,
em faig una pregunta: Quants anys s’endarrerirà el govern català a l’hora
de buscar greuges? Ho dic perquè tinc el convenciment que així portem,
ja no dècades, sinó fins i tot segles. Per tant, la llista pot fer-se extensa
i, pràcticament inacabable.
Segurament el lloc on més es visualitza
és en les infraestructures. N’hi ha de bàsiques que permetrien millorar
sensiblement les comunicacions i ja sé sap que temps són diners... La setmana
passada va entrar en funcionament la variant de l’Aldea. Durant quans
anys es va reivindicar? Quant de mesos va estar aturada tot hi que hi havia
pressupost per acabar-se? La meva dona que treballa a Tarragona i que cada
matí va a l’Aldea per agafar el tren de 2/4 de 7, no se’n avé del temps
que guanya. M’ho dia aquest mateix matí: I això que anava darrere de
diversos camions, però no és el mateix que parin i tornin a arrancar que
vagin tirant encara que sigui a una velocitat moderada...
No em cansaré de dir-ho. Una infraestructura
bàsica per al territori com és la A-7, està aturada pel S a l’alçada de
Cabanes (curiosament arriba fins l’aeroport de Castelló, on mai hi ha
aterrat cap avió) i pel N a Hospitalet de l’Infant. En aquest punt s’anunciava
Amposta i Castelló, unes poblacions que, per a poder arribar, havies d’anar
per altres rutes, però no continuar per l’A-7.
Una mica més amunt, concretament al Camp
de Tarragona, es col·loca la estació de l’AVE al mig del no res, suficientment
allunyada de Tarragona capital i de Reus, en un intent d’acontentar a
totes dues poblacions i que, finalment, no va agradar a ningú. Vaig sentir
parlar de fer una nova estació al subsòl tarragoní, més o menys sota la
plaça Imperial Tarraco, però no crec que es pugui fer amb molt de temps.
I si continuem parlant de l’AVE, on s’ha vist que no arribi a l’aeroport
de Barcelona? Totes dues infraestructures són fonamentals per a la capital
catalana.
Vull fer notar al lector que quan Marianísimo,
després de la Diada, va respondre la carta que Mas li havia enviat el mes
de juliol, es va mostrar obert a mantenir un diàleg permanent i sense límits
(crec recordar que ho deia així) amb el govern català. Normalment, des
de Madrid, han cregut que prometent millorar el finançament, Catalunya
s’acabarà conformant. Fixeu-vos el que he dit: prometent, perquè a l’hora
de la veritat, el finançament ens ha arribar en comptagotes. Fins i tot
la popular Alicia Sanchez-Camacho opina que s’hauria d’acabar amb el
cafè per a tothom i donar a Catalunya un tracte preferencial. Però
després arriben els presidents autonòmics afins a Gènova i diuen que d’això
ni parlar-ne. I davant d’aquesta disjuntiva, el govern de Madrid preferirà
donar suport a aquelles autonomies que signifiquen un bon viver de vots
per al seu partit i, una vegada més, tornaran a deixar a l’Alicia o a
qui sigui, amb el cul a l’aire.
Si ens enganyen quan ens diuen que volen
negociar i no ho fan, com no ens tenen que enganyar a l’hora de donar-nos
el finançament suficient per al bon funcionament de la nostra comunitat.
Res em dóna que pensar que en el futur
la situació millori. Mentre Catalunya segueixi vinculada a Espanya, la
llista de greuges anirà augmentat. Per tant, recomano al govern que no
tanqui la llista ja que al futur (al menys immediat) se’n aniran incorporant
més.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada