divendres, 28 d’octubre del 2011

HA MORT “UN LLUITADOR PER LES LLIBERTATS”




Mentre esmorzava he escoltat per televisió la noticia de la mort de Juan María Bandrés, el fundador i líder històric d’Euskadico Ezkerra.
Aquest matí, el lendakhari Patxi López s’ha referit a Bandrés dient que era “un lluitador per les llibertats”, d’aquí el títol de l’escrit.
Sincerament penso que Bandrés ha estat un dels polítics més honestos que ha donat aquest país. Jo sempre l’havia admirat, la qual cosa em va portar a votar-lo a les Europees de 1989, les primeres que hi va haver.
Després, juntament amb Mario Onaindía, un membre d’ETA polític militar penedit i un grapat més de militants, van acabar integrant-se al PSE.
Va haver d’abandonar la seva activitat política per culpa d’un ictus que el va deixar en estat vegetatiu; d’això ja fa uns quants anys.  
Segurament pel seu estat no se’n assabentat del comunicat de la banda terrorista anunciant l’abandonament de els armes. Ell també se’n hauria alegrat, com la majoria dels demòcrates.
Reposi en pau!!  


Per a llegir més:  http://www.elperiodico.cat/ca/noticias/politica/mor-juan-mari-bandres-dels-fundadors-deuskadiko-ezkerra-1199420

CAMPANYA ELECTORAL: ESCALFANT MOTORS



No fa gaires dies, comentava amb un amic del PP canari, que semblava que la precampanya electoral de cara les properes generals era molt suau. En pocs dies el panorama ha canviat radialment.
El PP, per mig de la seva responsable de campanya, Ana Mato, va fer servir la demagògia i la mentida. Segons la dirigent popular, “les retallades en ensenyament a Andalusia són tan grans que hi ha escoles on els xiquets no tenen pupitres i els toca seure al terra” i va mostrar una fotografia on, certament, s’hi veu un grup de xiquetes i xiquets asseguts al terra escoltant un mestre. El propi director del col·legi es va encarregar de desmentir-ho, donant la següent explicació: “Era el primer dia de classe del present curs i es va buscar la forma més idònia per a explicar un conte; es va creure convenient que les nenes i nens es seguessin al terra rodejant el mestre que el contava”.
Francino, a la SER, també ha fet menció a un vídeo que ha fet el PSOE. Les imatges mostren a un nen del braç d’una adulta i entre tors estableixen un diàleg. El nen, amb vestit com si fora diumenge, li pregunta a l’adulta (que tot fa pensar que és la criada de la casa) si té filles i aquesta li respon que sí i una és de la seva edat. Llavors la nena li diu: “Perfecte, quan sigui gran cuidarà dels meus fills”.
Home, potser un pèl exagerat és, però té una forta càrrega simbòlica. És evident que dintre de l’anomenada societat del benestar, no té tothom les mateixes oportunitats. Mentre els fills de les classes benestant poden, per exemple, anar a universitat privades o, si toca, repetir curs, els fills de les classes treballadores, no poden gaudir d’aquets “privilegis”, fins i tot repetir curs, perquè l’esforç econòmic dels pares és molt més gran i, per tant, repetir curs implica unes despeses addicionals, sovint inassumibles. I ja no diguem si la família de la classe treballadora viu lluny de la ciutat on estudia la filla o fill, a les despeses universitàries li caldrà sumar les de transport i residència. Arribat a aquest punt algú pot dir que per això estan les beques. Les què? Fins a la data els nostres fills no n’han pogut gaudir mai, ja que el “nivell d’ingressos” familiars superen el límit màxim. Però es clar, la meva dona i jo, com a funcionaris, tenim una nòmina que es declara al 100 %, mentre que hi ha empresaris que guanyen (perdó, declaren) menys que els seus treballadors. I això és contrastable.  
Per cert, el que no va dir Francino és que el PP mostra vídeos del PSOE retornant al passat. De vegades retornar al passat és necessari per a entendre el futur.   

Pelea por lo que quieres: Enseñanza Pública from Con Rubalcaba on Vimeo.

dijous, 27 d’octubre del 2011

LA FOTO DEL DIA 27-10-2011



Hort urbà a Amposta. Al fons els magatzems de la Cambra Arrossera.

ESPANYA EL PAÍS DE LES MERAVELLES (ENCARA)




Els passat dimarts es va fer públic que el aeroport de Ciutat Real es quedarà sense avions. De no posar-hi remei, dintre de pot temps es pot convertir en una instal·lació fantasmagòrica.
El de Lleida-El Guaire, inaugurat en la darrera etapa del govern d’Entesa, no té les seves perspectives gaire més bones. Per no parlar, evidentment, del de Castelló on es va inaugurar sense avions i segueix sense. Carlos Fabra va aconseguir el seu somni, però fins ara és del tot inútil. Fa pocs dies, l’aeroport de Castelló va gastar-se 3,5 milions d’euros en comprar fures i falcons per espantar a la fauna autòctona per a facilitar el vol dels avions... Però quins avions????
Sense deixar de parlar de Castelló i de Carlos Fabra, el passat cap de setmana es va organitzar un torneig de golf amb uns 3 milions de pressupost, sense altra finalitat que complaure els desitjos del polític.
Si a tot això sé li afegeix el gasto en infraestructures ferroviàries preparades per a l’alta velocitat amb una incidència mínima de viatgers, per tant, ruïnoses econòmicament parlant, estarem davant d’una situació del tot inversemblant.
Però encara hi ha una cosa que em crida més l’atenció: els circuits de carreres. Sembla que cada comunitat ha de tenir el seu propi circuit per a disputar competicions, bé siguin de Fórmula 1 o bé del campionat mundial de motociclisme.
Si fa uns anys només era Montmeló i Jerez de la Frontera (el del Jarama a Madrid ja havia quedat antiquat), després va ser València que, sense haver tingut que construir-lo, se’n va dissenyar un d’urbà per a que poguessin córrer el bòlits del “circ d’Ecclestone”.
Però amb 3 circuits que albergaven competicions de primer nivell, encara n’hi havia poc. Aragó també va fer el seu, inaugurat només fa un any (MotorLand Aragón), i on ja s’han disputat dues proves del campionat mundial de motos.
Quin països, a part d’Espanya, organitzen dues proves de F-1 o del campionat de motociclisme? Se’m fa difícil dir-ho sense consultar-ho prèviament, però molts pocs per no dir cap.  
M’imagino que els seus defensors diran que reporten molts beneficis econòmics, però la despesa que s’ha fet, més el manteniment, trigarà molts d’anys en amortitzar-se, si és que finalment s’acaba fent. S’ha amortitzat el circuit de Jerez, que ja porta diversos anys sense competicions de primer línia?
No em digueu que no vivim al “país de les meravelles”!