dijous, 27 d’octubre del 2011

ESPANYA EL PAÍS DE LES MERAVELLES (ENCARA)




Els passat dimarts es va fer públic que el aeroport de Ciutat Real es quedarà sense avions. De no posar-hi remei, dintre de pot temps es pot convertir en una instal·lació fantasmagòrica.
El de Lleida-El Guaire, inaugurat en la darrera etapa del govern d’Entesa, no té les seves perspectives gaire més bones. Per no parlar, evidentment, del de Castelló on es va inaugurar sense avions i segueix sense. Carlos Fabra va aconseguir el seu somni, però fins ara és del tot inútil. Fa pocs dies, l’aeroport de Castelló va gastar-se 3,5 milions d’euros en comprar fures i falcons per espantar a la fauna autòctona per a facilitar el vol dels avions... Però quins avions????
Sense deixar de parlar de Castelló i de Carlos Fabra, el passat cap de setmana es va organitzar un torneig de golf amb uns 3 milions de pressupost, sense altra finalitat que complaure els desitjos del polític.
Si a tot això sé li afegeix el gasto en infraestructures ferroviàries preparades per a l’alta velocitat amb una incidència mínima de viatgers, per tant, ruïnoses econòmicament parlant, estarem davant d’una situació del tot inversemblant.
Però encara hi ha una cosa que em crida més l’atenció: els circuits de carreres. Sembla que cada comunitat ha de tenir el seu propi circuit per a disputar competicions, bé siguin de Fórmula 1 o bé del campionat mundial de motociclisme.
Si fa uns anys només era Montmeló i Jerez de la Frontera (el del Jarama a Madrid ja havia quedat antiquat), després va ser València que, sense haver tingut que construir-lo, se’n va dissenyar un d’urbà per a que poguessin córrer el bòlits del “circ d’Ecclestone”.
Però amb 3 circuits que albergaven competicions de primer nivell, encara n’hi havia poc. Aragó també va fer el seu, inaugurat només fa un any (MotorLand Aragón), i on ja s’han disputat dues proves del campionat mundial de motos.
Quin països, a part d’Espanya, organitzen dues proves de F-1 o del campionat de motociclisme? Se’m fa difícil dir-ho sense consultar-ho prèviament, però molts pocs per no dir cap.  
M’imagino que els seus defensors diran que reporten molts beneficis econòmics, però la despesa que s’ha fet, més el manteniment, trigarà molts d’anys en amortitzar-se, si és que finalment s’acaba fent. S’ha amortitzat el circuit de Jerez, que ja porta diversos anys sense competicions de primer línia?
No em digueu que no vivim al “país de les meravelles”!