28 anys de govern donen per a molt… Fins i tot per a permetre certes conductes que una administració pública no hauria de tolerar mai.
Per moltes medalles que es puguin posar els dos anteriors equips de govern, els hotels d’entitats es van fer després que els partits de l’oposició (PSC i ERC) es cansessin de demanar-ho. També cal dir que van coincidir amb l’`poca bona on l’Ajuntament d’Amposta, com la majoria dels ajuntaments, disposaven d’efectiu gràcies a la gran construcció d’habitatges que hi va haver durant molts d’anys. Què si l’impost sobre Construcció, què si noves incorporacions a l’Impost de Bens Immobles... Això va poder permetre extres que no s’havien fet fins llavors. Però no us equivoqueu, tot és qüestió de prioritats, perquè per a altres coses segur que diners, n’hi havia.
Bé, ja tenim hotel d’entitats. I ara què, com el gestionem. Em refereixo al principal hotel d’entitats, al que hi ha al carrer Verge del Carme, allà on hi va haver la central d’aigües durant molts anys.
Els anteriors ajuntaments (la regidora responsable sempre va ser la mateixa), va creure que la millor forma de funcionar fos l’autogestió (una mica com fan a les cases ocupes), que fossin les pròpies entitats les que se’n encarreguessin de tot. I quan dic tot, dic tot: neteja, assegurança, cobrament de quotes a les entitats...
Tan va ser així que es va obrir un compte bancari per on s’efectuaven els ingressos i es feien els pagaments. Fins aquí imagino que no heu vist cap anomalia i que tot sembla tan senzill com legal. Però hi ha un problema... El problema és que la intervenció de l’ajuntament no tenia cap tipus de constància d’aquest compte.
L’encarregat de gestionar l’hotel d'entitats del Grau, va ser, precisament, un antic president de l’Associació de Veïns, l’única associació que no es va voler integrar a la Federació de Veïns d’Amposta. Si hi havia algun problema (tipus un aire condicionat que no funciona o, per exemple, una vegada que algú va deixar al despatx de la colla castellera els capgrossos que surten a al festa), s’havia d’avisar per a que el gestionés.
Es tracta d’una irregularitat menor i, segur que ningú es va posar un euro a la butxaca (em guardaré molt i prou d’acusar ningú d’alguna cosa de la que no tinc cap constància), però que una propietat municipal no estigui auditada per la intervenció de l’ajuntament, em sembla, ja no un excés de confiança (què segurament també), sinó, fins i tot una falta de desídia per part de la regidora responsable.
Per molt còmode que sigui portar-ho d’aquesta manera, uns comptes públics (i aquest ho eren), haurien d’haver estat controlats pel departament oportú.
I com ens hem assabentat d’això? Perquè el nou equip de govern ha de mirar com funcionava tot, des de els grans comptes de l’Ajuntament i l’Hospital comarcal, als més petits. També els que al cap de l’any només tenien uns pocs milers d’euros d’ingressos (es pagava 150€ per entitat) També, evidentment, saber com es gestionava l’hotel d’entitats i quines eren les que estaven allí i amb quines condicions.
Per cert, quan fa uns dos anys se’ns va concedir el local a la colla castellera, se’ns va dir que només era per a dos anys, ja que el nou ajuntament hauria de decidir sobre el futur de l’hotel, per si el nou ajuntament el volgués destinar a d’altres usos.
Si bé, algú s’ho podia creure, la veritat és que un govern format per gent molts més sensibles socialment, difícilment li donarà un altre ús diferent al que va ser creat.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada