divendres, 24 de juliol del 2015

EL PROMÈS ÉS DEUTE…

Si ho recordeu, fa uns dies us vaig prometre que tan aviat com sabés en quan repercutiria en la meva nòmina la baixada d’impostos de Rajoy, us ho diria.
Avui ja us ho puc dir, ja que avui l’han penjada de la pàgina personal que tenim a la Intranet corporativa.
Taxan, taxan!!! La quantitat exacta és de: 9,80€!!!!  
Com que el mes de juny hi va haver paga extra, he hagut de retrocedir fins la del mes de maig i la diferència entre una i l’altra és la quantitat indicada amb anterioritat. La retenció que em van aplicar el maig va ser de 14,30%, mentre que la del juliol has estat una mica inferior: de 13,67%.
Fem un exercici de generositat, arrodonirem la quantitat fins a 10€ i ara ve la gran pregunta:

-Què és pot fer amb 10€ més al mes a la butxaca? Podria anar a dinar de menú un dia feiner... També... El cert és que no sé m’acut res més. Mira que és trist! Cada cosa que penso que podria fer, val més de 10€ o bé no ho necessito per a res... Perquè de fet no tinc ni per a dos entrades al cine...
Però tot això, amic meu és ficció. Què no t’enganyi ningú! Aquests diner són els que veus, fins i tot, si anessis al banc i retiressis l’import total de la nòmina els podries tocar... Però quantes pujades deuen d’haver al cap del mes que no les notem i en canvi existeixen?
Per exemple: Quan pot apujar el rebut de la llum en un mes? Què també pot abaixar? Sí, però és més fàcil que s’apugi que no que baixi.
O omplir el dipòsit de carburant? Quans euros ens hauríem pogut estalviar si quan va abaixar el preu del petroli les grans distribuïdores haguessin abaixat la gasolina i el gasoil en el mateix percentatge?
Ja està bé de deixar-nos prendre el pèl! El que han de fer els governs és retornar-nos l’estat del benestar que ens han anat prenent poc a poc en els darrers anys.
Tot i els 10€ que he cobrat de més, la meva nòmina està al mateix nivell que l’any 2010 i això que, mentre, vaig complir un trienni, que sinó, amb la retallada de Zapatero i les congelacions de Rajoy, estaria guanyant menys.  

Quina vergonya de país!