dissabte, 1 d’agost del 2009

IDEES IMAGINATIVES PER A SUPERAR LA CRISI XI


En aquest apartat, normalment, he vingut parlant de coses petites però que a mi m’han semblat grans idees. Avui no és així, sinó totalment a l’inrevés. La idea no resulta cap novetat, ni tampoc es petita, tractant-se com es tracta d’un gegant empresarial o, si voleu, una multinacional.
Per a no fer-vos esperar més, us cito el titular del Periódico de dimecres passat: “Coca-Cola, també amb llet”. Dit així, és un tant sorprenent perquè un s’imagina la beguda carbonatada a base de caramel i plantes amb llet. I no és així, ni molt menys! A continuació os posaré el subtitular, molt més aclaridor. “La multinacional llaça unes begudes carbonatades amb base làctia disponibles en quatre gustos. Batejades amb el nom de Vio, les estan tastant els consumidors nord-americans”.
Jo el que destacaria és com una empresa com la Coca-Cola inc. (crec que es posa) amb presència (segurament) a tots els països del món i, possiblement, la beguda que més es veu (si no tenim en compte l’aigua, es clar!), en aquest temps que corren, segueix tenint la voluntat de créixer buscant un altre tipus de públic. De begudes amb base de llet i suc, en podem trobar moltes. De fet ha hi ha grans marques que comercialitzen begudes similars (un exemple el podríem trobar amb “Pascual Funciona”)
De moment, el fabricant de la Coca-Cola, com ja s’ha dit, traurà al mercat el producte amb 4 sabors, però ja s’anuncia que n’hi haurà més. De cirera, de llimona, de taronja, de llima, de gerd, etc.
L’envàs, pel que es diu, es força cridaner (crec que és fonamental per a tenir èxit), d’alumini reciclable de 80 centílitres, encara que, al meu parer, el preu no és barat, ja que es ven als súpers és de 1,7 euros l’ampolla.
Cal esperar que la qualitat estigui amb consonància amb el preu del producte.
Potser altres empreses més petites i afectades molt directament per la crisi, caldria que prenguessin exemple i que miressin una mica més enllà dels productes que estan fabricant i distribuint fins ara i miressin d’innovar i buscar allò que demanden els consumidors.