dijous, 3 de març del 2011

INAUGURACIÓ CARREFOUR AMPOSTA


En una tarda passada per aigua, s’ha inaugurat el centre comercial Carrefour amb la presència del seu president, el ministre amb Suárez i posteriorment amb Aznar, Rafael Árias-Salgado, l’alcalde de la ciutat i altres autoritats i directius de la cadena d’hipermercats.
Ms. Ramon, el mossèn de l’església arxiprestal d’Amposta s’ha encarregat de l’acte religiós. Crec que és el primer cop que assisteixo a una inauguració beneïda per un representant de l’Església Catòlica.
El primer d’intervenir ha estat Árias-Salgado que ha tingut la deferència d’adreçar als assistents unes paraules en català (tampoc us penseu que tantes) Ha explicat els orígens del Carrefour a Catalunya amb la inauguració del centre del Prat de Llobregat l’any 1973. Jo vaig estar-hi a l’estiu de 1976 i això de Carrefour em sonava a “carrer” i poca cosa més. Avui és impensable que cap noi de 18 anys com jo tenia llavors no sàpiga que significa aquest nom. 

Árias-Salgado, primer i l’alcalde després, han fet saber que el centre comercial distribuirà diversos productes de la zona, com l’arròs Montsià de la Càmara Arrossera d’Amposta, l’oli d’oliva Grusco de la cooperativa de Santa Bàrbara, així com taronges i altres productes de la nostra horta. Només entrar ho trobar a diversos representants de la cooperativa de Santa Bàrbara entre els quals estaven el president i el gerent i les he expressat el meu temor a que els hi compressin l’oli a un preu força baix. M’ho han confirmat, no obstant, m’han dit que tampoc hi havia tanta diferència del preu en que l’estant venent ara i encara els hi quedava marge comercial. En canvi, després, el president de la Càmara s’ha limitat a dir que “cal estar molt preparats tecnològicament per a vendre a centres comercials com el Carrefour”.   

Després li ha toca el torna a l’alcalde i ha fet un discurs tipus el que va fer quan es van inaugurar les galeries comercials, però com dirien els castellans “corregido y aumentado”. Segons ell, que “se’n ha recordat dels qui diuen que farà mal al comerç tradicional d’Amposta”, aquest centre, a part de crear més de 170 llocs de treball entre directes i indirectes, farà que la gent s’apropi a comprar al comerç de la ciutat. Només el temps donarà la raó a qui la tingui i crec que els comerciants ho tenen clar, com una venedora de fruita i verdura que m’ha expressat la seva preocupació per l’obertura del nou centre comercial)

Per cert, a la part de darrera del centre comercial també hi ha un gran generador.