dissabte, 26 de gener del 2008

LA PEL·LÍCULA SOBRE LA TRAGÈDIA DELS ALFACS

Un dels dies dels que més em recordo fou aquell 11 de juliol de 1978. Sense conèixer la magnitud del que havia passat, tot hi saber que alguna cosa passava, aquella tarda preteníem anar a la platja de les Cases des de Santa Bàrbara. A l’arribar a Amposta ens van dir que no podíem passar i ens va tocar anar a voltar per Ulldecona i, per les corbes del Remei vàrem aconseguir arribar fins a les immediacions del Càmping Castro. Com que ja es va fer molt tard per a prendre el bany, vam optar en girar cua i al desaparegut bar Arabesco d’Ulldecona, finalment, sentirem la notícia per la ràdio.
Trenta anys després una productora alemanya va voler comptar la “seva” peculiar manera de com van passar els fets. He de dir que jo no vaig veure la pel•lícula, però m’han arribat informacions prou fiables de la versió i com van voler caricaturitzar a la societat espanyola d’aquella època. Es veu que hi havia una manca de rigor important. Quan es veia una carretera, els cotes que hi passaven eren models que en aquella Espanya del 78 no hi circulaven. Jo tenia un Seat 127 i recordo que em volia comprar un Citroën 2 CV. El model de cotxe que jo tenia va ser el més venut d’Espanya. També hi havien seats 124, 133... Algun Simca 1000, Renault 4, 5, 6... Ens van pintar com a tercermundistes. El propi xofer de camió tenia una imatge deplorable, tot era molt brut... Els accidentats eren traslladats a convents de monges!! Una cosa és un hospital on les monges feien d’infermeres; l’altra molt diferent és que fossin portats a convents!
La minisèrie va ser emesa per Antena 3 i segons pareix la van oferir amb anterioritat a TV3. Si és així va fer bé la televisió catalana de no emetre la pel•lícula. Primera pel record a un desastre que no crec que porti ningú records agradables i segon per la caricatura poc ajustada a la realitat que van fer de l’Espanya de 1978.
Fins i tot em van dir que volen fer arribar cartes de queixa a Antena 3 per haver-la emès.

2 comentaris:

krusty ha dit...

Buenas!!
Jo aquell dia no tenia ni 2 mesos!!! pro recordo moltes històries (explicades amb posterioritat, és clar!!). Vaig vore un troç de la sèrie i crec q tens molta raó!! jo vaig pensar q Espanya-Catalunya era com un país subdessarrollat, on kedava molt per millorar...pro com no vaig viure conscient aquella época vaig pensar q podia ser així!! q surtiem de l'era frankista i estavem molt atraçats respecte als altres!!
Resumint, crec q no s'ha donat prou rigor a la sèrie i q podria haver estat feta millor!! pro en part tb crec q és positiu recorda les desgràcies, més q res x a q no tornin a passar!!

Toni Gallardo ha dit...

Jo crec que, de fet, cal plantejar-se d'una vegada per totes si l'accident es va produir exactament de la forma que sempre s'ha donat per bona. Jo fa algun temps que m'hi interesso i he trobar informació suficient com per ajustar una mica la pel·lícula dels fets (no dic pel·lícula per referir-me a això d'Antena 3). No són grans canvis que afectin el resultat final, però la veritat sempre és important.