dimarts, 17 de maig del 2011

LES ELECCIONS MUNICIPALS A AMPOSTA. LES FRUSTRACIONS


Mentre a Amposta es celebrava la festa del Mercat a la Plaça i el poble vivia una parèntesi (segur?) dintre del període electoral, l’alcaldable de CiU a Tortosa anunciava l’obertura per a final d’any d’un Decathlon.
Com jo treballo a Tortosa, la notícia la sabia feia temps i, com jo, molts de tortosins i tortosines. Així cal qualificar la notícia donada per “Fem-ho bé” de purament electoralista.
Però, desgraciadament, quan una notícia és bona per a Tortosa no ho és tant per a Amposta. Juntament amb el Carrefour, Decathlon havia de ser la “joia de la corona” de la zona comercial inaugurada ara fa 5 mesos. No podrà ser... No crec que la notícia hagi caigut bé al sector convergent i a cert sector empresarial d’Amposta.
Personalment, si m’haguessin donat a triar entre el Carrefour i el Decathlon, m’hauria decantat per aquest últim. A part del dia de la inauguració, al centre que la cadena que presideix Arías-Salgado, només hi he estat un cop i, encara que vaig acabar comprant, no vaig trobar els dos productes que, precisament, anava a buscar. I un és tant habitual cm tomàquet d’amanida, ja que per l’hora, havien tancat la fruiteria que tinc baix de casa.
En canvi, a la botiga especialitzada en esports hi he estat unes tres vegades. Una d’elles a Barcelona, prop del Portal de l’Àngel i, certament, val la pena comprar-hi.
Però possiblement la notícia de la “no” arribada del Decatlhon, sigui irrellevant si mirem la salut de la zona comercial.
Quan es va obrir van ser moltes les veus que van predir un futur incert i més si tenim en compte el precedent de la zona lúdica.
Avui m’han dit que tanquen 3 de les 30 botigues que es van obrir amb la promesa d’un futur magnífic. És cert que només significa un 10 % de la totalitat dels comerços, però és que, com ja he dit abans, només fa 5 mesos que s’han obert i 2 des de que va obrir Carrefour que havia de ser el “dinamitzador” de la zona i que havia de portar milers de potencials clients.
La gent de fora d’Amposta pot estranyar-se un tant de que opini d’aquesta manera, però qui coneix la realitat de la nostra ciutat, sabrà que, aquí, el que importa són les grans inauguracions o dit d’una altra manera, a l’alcalde de torn sortint a la Revista Amposta, a poder ser acompanyat per algun càrrec de CiU. Fins ara aquesta política els hi ha donat resultats, perquè haurien de canviar-la?