dissabte, 30 de juliol del 2016

MINORIES ABSOLUTES

El passat dia 21 llegia una d’aquelles notícies intranscendents, però que me va donar que pensar.
Al tancament de la convenció republicana dels Estats Units, explicava el Periódico que dels 2.472 delegats només 80 eren de raça negra, la qual cosa suposa un 3,2%, mentre que al conjunt del país són un 13%.
Jo me pregunto? Què fa un negre al partit republicà? Entre nosaltres... S’ha de ser molt fatxa per a ser negre i republicà. Si els seus avantpassats que van patir esclavatge i tota mena de vexacions davant la comunitat blanca predominant, què pensarien? Si fa o no fa el mateix que penso jo.
Però els negres a Amèrica no són l’únic col·lectiu que va en marxa equivocada. I fins i tot en cotxe equivocat... M’estic referint, per exemple, als gais i lesbianes que són de dretes i que a sobre van a missa.
Si algú sap la raó, què m’ho expliqui perquè jo no ho entenc. Potser serà que jo sóc un revolucionari (dintre dels meus límits i possibilitats) i pujo per les parets quan escolto segons quines declaracions provinents de la dreta més reaccionaria o dels sectors de l’església catòlica més rància.
I d’aquests homosexuals de dretes i catòlics, apostòlics i romans, sempre ne trobes a algun que creu (com diu la Conferència Episcopal Espanyola) que l’homosexualitat sé pot curar, què hi ha teràpies que ho poden aconseguir... I sinó, sempre queda el tractament amb electroxocs que poden acabar per tornar-te més guillat del que estàs inicialment.
Sóc dels que penso que ser treballador i de dretes és ser (i perdoneu-me l’expressió) gilipolles. Aquella persona que depèn d’un jornal (ja sigui assalariat o petit autònom), cop pot fer el joc a la dreta... I més a aquest país que és una dreta reaccionària com poques. Això si, en aquest tercer cas no són tanta minoria ja que es necessiten molts de vots per a posar un inepte davant d’un govern.
Si ho penseu, fins i tot els podríem posar a tots dintre del mateix sac: els negres de dretes dels Estats Units, el homosexuals de qualsevol comunitat i els treballadors que voten per Rajoy (i que abans h van fer per Aznar)
I ja que estan al mateix sac... Què es podria fer amb el sac? No ho diré, però ho penso...