dissabte, 21 de maig del 2016

LA FESTA DEL MERCAT A LA PLAÇA I DILLUNS DE PASQUA GRANADA

Durant els 8 anys de Festa del Mercat a la Plaça, l’acceptació per part del ciutadans d’Amposta ha anat creixent. També sembla que una festa que semblava feta exclusivament per a les ampostines i ampostins, cada any rep més visites de forasters amb ganes de xalar.
L’Ajuntament d’Amposta presidit per Adam Tomàs ha agraït públicament l’èxit que ha tingut l’edició d’aquest any. Certament, les dues vegades que me vaig apropar al recinte sempre el vaig veure ple de gent contemplant les parades, comprant o degustant el que s’oferia. Davant d’aquest èxit, em va sobrevenir una pregunta: Per què no allargar la festa fins dilluns?
Ho vaig sondejar entre alguns coneguts i el cert és que vaig tenir respostes contradictòries. Alguns em deien que dilluns era per a descansar, però la majoria no haurien trobat malament allargar la festa. Recordo que dilluns era Pasqua granada i a diferència d’altres anys que només era festa local a algunes ciutats i pobles de Catalunya, aquest any era festa a tot el Principat.
L’actual govern ampostí va decidir traslladar els actes del pregó i començament de la festa a divendres, per la qual cosa, com aquell que diu, es guanyava mig dia. No està malament, però penso que es va perdre l’oportunitat de perllongar-la fins dilluns –insisteixo-.
Una de les persones que amb les qui vaig parlar em va dir el següent (no donaré pistes):
-M’ha anat de cine... Segurament ha estat la fira que més caixa he fet... En dos dies he venut per valor de 4.000€... És una llàstima que no s’hagi allargat fins dilluns... S’hauria pogut fer tot el mateix, però en lloc de dos dies, tres.
Crec que tenia tota la raó. Així el públic també s’hauria dispersat més i, possiblement dilluns hauria vingut més gent de fora.
Des de fa anys dilluns de Pasqua granada es festa a Amposta, però mai s’ha fet cap acte. Era simplement una festa per a descansar i si feia bon temps, per anar a la platja.
Segurament tants anys com que fa que és festa, porto criticant aquesta situació. No entenc com un ajuntament programa una esta local i després no es faci cap acte lúdic per a que la gent pugui sortir i xalar una mica.
Si porto anys criticant-ho perquè és una cosa que no entenc (per moltes raons que em donin), aquest any no serà menys. A part amb l’agreujant de anar precedit per una de les festes populars de més acceptació a Amposta.
Als ciutadans d’Amposta els agrada sortir i passar-s’ho bé. Amposta, ja de per si, té la suficient infraestructura per absorbir la demanda que hi pugui haver. Si a part d’això s’organitza algun tipus d’acte, millor que millor.
L’equip de govern està en tot el seu dret de contradir-me i argumentar-me els motius pels quals es va decidir no fer tres dies de festa. Però vagi per davant que no em convenceran.
Si un ajuntament qualsevol tenyeix de roig un determinat dia del calendari serà per algun motiu. En tenen molts per a poder triar i si pensen que el triat no es mereix que es programi cap acte, potser haver-ho pensat abans i haver-ne triat un altre, a una època en que apeteixi més.
Opino que els ciutadans d’Amposta tenim el dret de reclamar al nostre govern municipal que les festes locals siguin això festes i les festes sense actes ni són festes ni són res.