dilluns, 17 de desembre del 2007

LES ENQUESTES D'OPINIÓ D' INTERNET

Les enquestes d’opinió són una constant a les edicions digitals del diaris. Però per a què serveixen? Tenen alguna credibilitat? No fa massa temps, el blog de referència de les Terres de l’Ebre, la Marfanta del periodista Gustau Moreno, en feia una sobre la valoració dels ciutadans a la gestió de l’alcalde de Tortosa Ferran Bel. Una majoria de més del 50 % “confirmaven” la seva gestió com excel·lent. Jo vaig deixar una opinió dient que hi havia pogut votar diverses vegades i sempre li havia posat un “molt malament” i com jo, d’altres. Al mateix temps li deia que no li donava cap tipus de credibilitat, ja que com jo, havia pogut votar de forma molt positiva la seva gestió un grup de amics i fidels de l’alcalde. Em contestava Gustau que segurament ho havia fet de diversos ordinadors. No havia estat així, només ho havia fet en diversos dies (no tots) en que l’enquesta va estar “penjada”.
Ahir mateix, el Periódico de Catalunya, en feia una on es preguntava l’opinió dels lectors sobre “si era necessari restringir els accessos als mòbils del menors de edat”. Bé, el resultat encara que de forma àmplia creu convenient la restricció, encara hi ha un 12 % que es mostra contrari. Qui forma part d’aquest 12 %? No poden ser els mateixos menors els que han votat per aquesta opció? Evidentment potser així o qualsevol altra possibilitat, inclosa la d’haver-se equivocat al votar! Rarament un pare amb fills pot estar en contra d’aquesta restricció, sinó és que els seus fills no disposin de mòbil, la qual cosa, en els temps que corren, m’ha pareix una mica difícil.

2 comentaris:

Gustau Moreno ha dit...

No era ben bé així. Finalment, vaig comprovar que a les enquestes de Blogger poden votar més d'una vegada els usuaris que no estiguin registrats. Això, evidentment, adulterava els resultats, i per això vaig decidir deixar de fer-les.

https://laviaaugusta.blogspot.com ha dit...

La veritat és que la teva enquesta era "aigua passada" i no l'hauria al·ludit ni si hagués segut per parlar de la del Periódico i la meva incredulitat al veure que un 12 % dels que contestaven l'enquesta no volien posar filtres als mòbils dels menors (!) Normalment al meu blog intento parlar de temes d'actualitat: del que surt al diari, escolto per la ràdio o veig jo mateix. Defujo sovint dels temes que afecten directament el meu municipi, encara que de ganes de fer-ho me'n sobren!