Euromed aturat a l'estació de l'Aldea el febrer passat. |
Des del passat
dissabte 12 de novembre, l’Euromed s’atura a l’estació de l’Aldea.
Aquest mateix
dia, la primera cosa que vaig llegir quan me vaig connectar a Internet va ser
una entrada a una xarxa social de Dani
Andreu, l’alcalde de l’Aldea i amic on compartia la il·lusió que li provocava
el fet de veure aturar-se l’esmentat tren a l’estació del seu poble. Però com
es diu vulgarment, no tot són flors i
violes... Mai tot són flors i violes...
Com enamorat i
defensor del nostre territori, que més voldria jo que l’Euromed fos una eina
útil per a desplaçar-nos d’quí cap allà i
d’allà cap aquí, però me sembla (i no voldria ser pessimista)que la
il·lusió del primer dia per les sabates
noves, prompte desapareixerà...
El primer
contratemps ja va arribar abans de la primera parada. Per Internet no podien
comprar-se anticipadament els bitllets. El segon contratemps, tot i que
segurament era conegut per molts, jo me’n vaig assabentar el mateix
dissabte: l’Euromed amb parada a l’Aldea
només té porta a Barcelona. Ni a Tarragona, ni a Castelló ni a València... Exclusivament a Barcelona!
I és que si un
tren ha de ser ràpid, el que està clar és que no pot aturar-se a totes les
estacions i abaixadors com ho fan la majoria de trens de rodalies. Sempre
explico que l’any 1969 (ja ha plogut!) vaig anar amb mons pares a París. Havíem
acabat la campanya de la verema a França i els patrons d’un poblet anomenat
Rognes ens van portar fins l’estació de Marsella que es caracteritza per haver
de pujar 100 escales. Aquell tren (que tenia tota l’aparença d’un Exprés
d’aquí), només es va aturar a Avignon, Dijon, Lyon i, finalment, París) En
poques hores vàrem creuar pràcticament França.
Des del territori
sempre (i quan dic sempre parlo de molts d’anys, de dècades...) s’ha reclamat
una cosa: més periodicitat de trens i poder arribar a Barcelona en menys de
dues hores. Però els anys van passant (i les dècades...) i a Barcelona sé
segueix arribant en 2 hores i mitja i a Tarragona en una mica més d’una hora...
És de les poques coses que s’han mantingut sense alteracions durant dècades,
tot i els avanços de tot tipus en altres camps.
Estació de l'Aldea. |
Digueu-me
malpensat, però trobo que això de l’Euromed és més una rentada de cara al
territori (o potser hauria de dir als polítics del nostre territori?), ja que a
la pràctica els problemes que té la línia R16, la línia de rodalies que va des
de l’Estació de França de Barcelona fins Ulldecona, seguiran sent els mateixos,
sobre tot retards endèmics que pateixen.
Un des problemes
que s’hauria de solucionar, fins i tot abans de que parés l’Euromed a l’Aldea
(fet que ja és impossible) seria acabar la doble via entre L’Hospitalet de
l’Infant i Tarragona. Us sembla normal que mentre els governs espanyols
impulsen l’alta velocitat al llarg i a l’ample de la pell de brau, en ple segle XXI encara hi hagi trams d’una sola
línia? A mi me sembla un fet inversemblant i més propi de països desenvolupats
que no del nostre.
Acabaré explicant
el títol, ja que potser hi hagi algú que igual no l’ha comprés.
Hi ha un vell acudit,
potser tan vell com jo, que diu que un pare (papa) va portar al seu fill
(Pachín) a veure per primera vegada el tren. Van arribar a l’estació i al cap
d’una estona veuen un tren que s’apropava i el xiquet li pregunta a son pare:
Estació de França (Barcelona) |
-Parará papa?
I el pare li va
respondre:
-Parará Pachín...
I així repetint
pararà papa, pararà Pachín diuen que es va inventar la música...
Més que
inventar-se la música a mi me sembla una gran presa de pèl...
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada