divendres, 21 de setembre del 2007

NOMS PROPIS

De vegades veient un cognom pots endevinar la procedència de l’individu. Així hi ha cognoms que a determinades localitats son predominants. Un dels casos més significatius és el de Piñol a Tivenys. Recordo una anècdota que em va passar amb el meu amic Andreu. Va dir-me que tenia un amic a Tivenys i li vaig preguntar: “Qui, Piñol?” Em va dir: “Sí, com ho saps? Això, de vegades també passa amb els noms propis. Uns exemples clarificadors. A Alcanar hi ha molt més que a d’altres llocs noms com Baptista o Joan Baptista. A Amposta Secundino (o Secundí). A Roquetes Daniel. I mireu que no tinc en compte el noms que es posen per raó de posar-li com al patró del poble: Marc o Marcos al Mas de Barberans, Remei a Alcanar, Lluc a Ulldecona, Cinta a Tortosa, etc. Sinó què, sense tenir res a veure, qui sap el perquè, són més abundosos. Hi havíeu pensat mai?