diumenge, 2 de setembre del 2007

CULPABLE O INNOCENT

Un jutge va decretar la innocència de l’home du Sudanell (comarca del Segrià) que va matar a trets dos intrusos que van entrar a casa seva i van agredir el seu fill. Les famílies dels morts apel·laran a una instància superior. Fins aquí la notícia. La reflexió seria si la decisió que va prendre el jutge ha estat o no encertada. Per la poca informació que tinc, jo n’estic d’acord amb el jutge. Primer: el domicili particular és inviolable i la policia només pot entrar amb ordre judicia. Segon: els intrusos, suposadament amb intenció de robar, no només hi van entrar que a més van agredir el fill que els van enxampar “amb les mans a la massa”. Per a fer-se una opinió només cal posar-se per uns instants a la pell de l’afectat. Què hauríeu fet vosaltres en aquest cas? Què faríeu si a casa vostra us trobéssiu a dos individus pegant el vostre fill? Espero no trobar-m’hi mai amb una situació així i a més, no tinc arma de foc, però amb la primera defensa que hi trobés, de ben segur que actuaria per ajudar el meu fill.
Les famílies hi tenen tot el dret d’apel·lar, però penso que la raó no està del seu costat.