dijous, 6 de setembre del 2007

EL TREN DELS PATOS

No acostumo a tractar temes locals de més enllà del coll de Balaguer, però la noticia de fer una estació de tren a la plaça Imperial Tarraco de Tarragona (quina mania d’anomenar-la Tàrraco), m’ha donat que pensar. Serà que d’adolescent hi vaig passar tres anys que van marcar, d’una o d’un altra maneran la meva vida. Dient que el motiu és apropar més el tren al centre de la ciutat. Encara que no ho hagin dit (al menys jo no ho he escoltat), se suposa que l’estació estarà soterrada, com l’estació de Sants de Barcelona... Personalment crec que el motiu de fer-la passar per allí és un altre. Recordo que l’anterior alcalde Joan Miquel Nadal tenia un projecte de façana marítima que tapava les vies. Ara, si es suprimeixen les vies de davant del mar, s’obrirà Tarragona a la Mediterrània d’una manera més sostenible, guanyant façana marítima. La idea no m’apareix dolenta, no... A més a més dels estudiats de la Rivura i Virgili, també els patos de la plaça seran usuaris potencials del tren!