diumenge, 19 de maig del 2013

COPES I VAQUES

Sembla ser que la notícia no va ser que el Chelsea guanyés l’Europa League, sinó que la perdés el Benfica.
El motiu és que des de l’any 1962, el Benfica ha perdut les 7 finals que ha jugat. Segurament, el fet, no deixaria de ser una anècdota sinó fos que, precisament l’any 1962, el club lusità va acomiadar al seu entrenador, l’hongarès Béla Guttman, després d’haver guanyar dues copes d’Europa consecutives (1961 i 1962) L’entrenador acomiadat va sentenciar que el Benfica no guanyaria cap final més. Després de 50 anys la sentència sembla que es segueix complint.
...
Fa anys que m’emporto aigua al treball. Ho vaig començar a fer quan en una revisió mèdica obligatòria de l’empresa em van trobar una petita quantitat de sediments a l’orina. Em van recomanar que begués aigua i, com sóc molt ben cregut, la segueixo portant.
La solució ideal és que l’empresa ens hagués dotat de fons d’aigua com tenen algunes empreses i, fins i tot, la Delegació de Tarragona, però malgrat haver-ho demanat de forma reiterada, mai hem aconseguit el nostre objectiu.
Al principi em vaig comprar un termo que, per a transportar-lo millor, el portava dintre d’una bossa de roba. Quan es feia hora de marxar, recollia el termo, el posava dintre de la bossa i el deixava en un lloc visible mentre em posava la jaqueta o passava pel lavabo. Un dia, de sobte, el termo va desaparèixer. El fet no hauria estat més important sinó fos pel temps que perdia mentre el buscava, ja que quan s’acaba la teva jornada laboral, el que vols és marxa ràpidament cap a casa i dinar. No vaig haver de buscar-lo massa temps. A uns metres de mi, un company reia mentre jo el buscava quasi que desesperadament. Vaig intuir que era ell i, al preguntar-li, me’l va donar. Com que, a part de treballar a l’oficina també era propietari d’un ramat de vaques, li vaig sentenciar: Així et sé morin un parell de vaques!
Al cap d’uns dies, vaig ser jo qui li va voler gastar una broma i em va dir:
-No em diguis res...
-¿Què passa? –li vaig preguntar-
-Què dues vaques van emmalaltir i es van acabar morint...
Preneu nota.