dijous, 3 d’abril del 2014

CONTRARIAT



Darrerament no em sento bé. No sé si contrariat és l’adjectiu que millor expressa el meu estat d’ànim... Però el cert és que estic incòmode, fins i tot no sóc feliç...
Mireu, us ho explicaré. Trobo que al Barça li xiulen massa penals a favor i pocs en contra. I segons es pot veure per televisió després de repetir-ho en càmera superlenta aquelles 8 o 10 vegades, finalment et fan adonar (perquè jo encara sóc incapaç de veure-ho) que el penal que li van xiular a favor, no ho era. O el que no li van arribar a xiular era un penal com una casa de pagès...  
A mi m’agradava el joc vistós de l’època de Guardiola i les victòries contundents con el 2-6 al camp del Madrid. Veritat que ningú va discutir el resultat? Quan es guanya per 3 gols o més, per molt malament que ho faci l’àrbitre es diu que no va influir en el resultat.  
Ah! Però quan es guanya per 3-4 com es va guanyar fa unes setmanes o per 0-1 a l’Espanyol i l’àrbitre deixar de xiular un penal a favor dels periquitos (encara que estigui fora de l’àrea) i en pita un de dubtós que permet al Barça guanyar el partit, llavors, tothom diu que al Barça sé li han regalat al menys 2 punts.
Llavors, la premsa de la casa blanca fa estudis per a demostrar que aquest any s’està beneficiant al Barça i perjudicant al Madrid. Com per exemple al Chiringuito de Jugones que dirigeix Josep Pedrerol.
També el diari la Razón de dilluns passat ho deixa prou clar:
-En tot el que va de temporada, al Barça li han expulsat 1 jugador, per 10 als equips als que s’ha enfrontat. Això li ha permès jugar en superioritat durant 235 minuts (uns 2 partits i mig)
-Li han xiulat 10 penals a favor i només 3 en contra.  
Mentre que al Madrid li han expulsat 5 jugadors per 7 dels seus rivals, la qual cosa li va donar superioritat numèrica durant 112 minuts (no arriba al i partit i mig) I en quan a penals, equilibri (6 a favor i 6 en contra)
A l’Atlético, el tercer en discòrdia (i primer a la classificació), li han expulsat a 4 jugadors per 7 dels equips rivals (107 minuts) I li han xiulat 7 penals a favor per 3 en contra.
No seré jo qui posi en dubte aquestes estadístiques, però si em permeteu us faré una pregunta:
Quan l’equip beneficiat era el Real Madrid (i a fe de Déu que ho va ser durant moltes temporades), la premsa de la caverna també treia estadístiques semblants?
Dit això, compadeixo als aficionats merengues. I ho faig de tot cor. No perquè aquest any els àrbitres els perjudiquen, sinó pel malament que s’han hagut de sentir durant dècades i dècades. Imagineu: Si jo per uns quans partits em trobo així, no comprenc com ells van poder aguantar tants anys contrariats i deprimits...