dilluns, 5 d’octubre del 2009

CARTA OBERTA AL MINISTRE DE FOMENT DEL GOVERN D’ESPANYA


Sr. Blanco,
Tinc entès que vostè "no es va voler comprometre” quan des del nostre territori sé li va demanar convertir en autovia la N-240. Segons sembla perquè la freqüència de pas dels vehicles no justifica la millora de la infrastructura.
No fa gaires mesos, el seu ministeri, va aprovar que la variant de la A-68 (l’autovia de l’Aragó) arribés al mar per Vinaròs en detriment del litoral català de l’Ebre.
Com a polític que sóc, entenc que quan es governa s’han de prendre decisions que no sempre deixen a tothom content. Segurament entre el territori que va des de Morella (amb alcalde socialista –Ximo Puig-) a Vinaròs (també amb alcalde socialista –Jordi Romeu-) deuen d’haver més poblacions amb alcaldes del PSPV-PSOE i comprenc, com a socialista, que s’ha volgut quedar bé amb tos ells. Però a les Terres de l’Ebre també tenim un bon grapat d’alcaldes i regidors del PSC que han estat capaços d’arribar a acords concrets en matèria d’infrastructures amb els representants dels altres partits i, junts, s’ha consensuat un document al si del Consorci per al Desenvolupament de les Comarques de l’Ebre (IDECE), òrgan de representació territorial creat pel president Tarradellas i presidit pel conseller Joaquim Nadal, on es demana al seu ministeri, precisament, reconvertir la N-420 en autovia. Aquest acord ha estat subscrit per diversos ajuntaments i consells comarcals amb diferents colors polítics.
L’any 2005, aprofitant el IV centenari del Quijote de Cervantes, vaig estar per terres de Castella la Manxa i vaig poder veure unes molt bones carreteres on hi passaven molts pocs vehicles. Quan es van construir vostè encara no era ministre, però segurament, els criteris que van tenir en compte els responsables de Foment (o el MOPU d’aquella època), no van ser d’intensitat del trànsit, sinó de reequilibri territorial.
Les carreteres serveixen per millorar comunicacions i interrelacionar pobles. La manca d’infrastructures bàsiques fa que el desenvolupament dels territoris no sigui l’adequat i s’acaba produint un endarreriment progressiu respecta a d’altres territoris veïns que sí que les tenen.
Les Terres de l’Ebre (com de ben segur, molts d’altres indrets d’arreu de l’estat) hem estat sovint un territori oblidat a l’hora de fer les inversions per ens permetin desenvolupar-nos de forma correcta. Un bon exemple és la A-7 que avança des del N i des del S i aquí ens quedem al mig i on encara trigarem uns anys en poder gaudir de la nova via.
Tot esperant que acabi prenent una decisió encertada pel bé del nostre territori, rebi una cordial salutació.

2 comentaris:

Cucafera ha dit...

Totalment d'acord.
El que et rectificaria es que és la 420 no 240.
Nomes tinc un dubte i molt gros: La reunió que es va fer a Gandesa per part de Partits, cambres de comerç, sindicats, empresaris etc. ( amb l'absència de Montilla, cal recordar-ho ), per tal de reclamar la variant de l'A68 i el desdoblament de la N 420, uns, no van fer el paperina i altres una pantomima?.

https://laviaaugusta.blogspot.com ha dit...

Sobre la denominació de la carretera, de vegades tinc aquests làpsus. I sobre la pregunta que et fas, possiblment, sí.