dissabte, 10 de setembre del 2011

A LA NENA DE L’ASTRA BLAU

Sabeu que de tant en ten tus explico infraccions de transit greus (vull remarcar el de greus) que sovint veig per la carretera. El tema del trànsit és un tema que ja fa molts d’anys que em preocupa, possiblement des de que vaig agafar consciència del perillós que podia resultar adoptar certs vicis i actituds al volant d’un cotxe. I reconec que jo també he segut jove i, per la carretera, com tothom, he comés imprudències (fins i tot temeritats) que ara, només pensar-ho, em fa ficar els pèls de punta. Afortunadament la majoria no van acabar en accident i els que van tenir, van ser lleus pel que podrien haver estat. Tampoc tots els accidents que he tingut han estat per culpa meva, evidentment. També vull fer un aclariment. Fa 35 anys per les carreteres no hi circulaven tants de cotxes i podies fer una avançament a 4 camions seguits, tal i com vaig fer un cop, sense que ningú et vingués de cara. Ara, això no és possible.
No fa gaires dies, el Periódico publicava un estudi sobre els espanyols i les rotondes. La conclusió és que la majoria de conductors del nostre país no hi saben circular. D’aquest fet me’n adono quasi cada dia i no feia falta que m’hi digués el Periódico.
Quan surto de Tortosa cap a Amposta, des de la rotonda de l’encreuament del polígon industrial de la Ravaleta fins la dels nusos, hi ha doble carril. El carril de l’esquerra és per als qui volen avançar i, en arribar a la rotonda dels nusos, per als qui han de girar a l’esquerra. El e la dreta, per als que ja van bé tan com van i han d’anar cal al S, es a dir, cap a Amposta, Santa Bàrbara, Ulldecona, etc. Una cosa tan bàsica i hi ha molta gent que no ho sap...
Ahir, després de fer uns avançaments he retornat al carril de la dreta. Però hi ha hagut qui, després d’avançar-me, també ho ha fet. Bé, si la seva intenció era no “creuar l’Ebre”. Però hi ha hagut a qui la carretera “sé li ha fet curta” i ha continuat avançant dintre de la rotonda. De sobte, un vehicle blan, de petita cilindrada que m’havia avançat i, després de fer-ho, se’m havia posat al davant, ha continuat per a seguir pel pont del Mil·lenari i un altre cotxe, un Opel Astra de color blau que continuava avançant dintre de la rotonda, volia anar en direcció al S. Situació: Què el cotxe que anava al meu davant ha hagut de frenar, jo he hagut de frenar, el cotxe blau ha creuat per davant del blan, jo he passat pel seu darrera. Finalment jo he estat més veloç (també havia fet la maniobra deforma correcta) i he acabat davant del cotxe blau.
Llavors, en arribar al pont on abans estava el del “Català”, es a dir, passat el primer escorxador de PADESA, l’Opel blau m’ha avançat i per això he pogut veure que era “una nena”. A l’avançament no li ha sobrat ni un metre, ja que a la pujada del pont hi ha una senyal de prohibició. A partir d’aquí anat pel davant meu una bona estona. Per això li he pogut veure la matrícula 3348???. En arribar a la rotonda de Vinallop ha seguit en direcció a Santa Bàrbara i Ulldecona.
Afortunadament, ahir no va passar res, però hi hauria pogut haver un accident greu. Des d’aquí li demanaria a la nena que quan conduís pensés amb els altres i no només en gaudir del seu cotxe i del plaer que dóna la velocitat.