dilluns, 19 de desembre del 2011

DIMISSIONS I NOMENAMENTS A AMPOSTA



Divendres em vaig assabentar que la “tota poderosa” Tere Reche, responsable de l’àrea de Promoció Econòmica de l’Ajuntament d’Amposta havia dimitit del seu càrrec que va ocupar durant diverses legislatures (al menys 4)
Sense concretar-me els motius, sembla ser que el motiu va ser per desavinences amb l’alcalde. No m’estranya...
Així com moltes persones guanyen com més prop estan, a l’alcalde li passa just a l’inrevés: amb les distàncies curtes perd molt.
Quan em van donar la notícia vaig recordar un fet que es va produir durant la primera legislatura en la que vaig ser regidor. Llavors ell era, a part del primer tinent d’alcalde, regidor responsable de les àrees de Sanitat i Governació.
Precisament teníem una comissió informativa de Governació a la saleta que hi ha al costat de la sala de plens, just en front del despatx de l’alcalde i, com era habitual, l’ara alcalde, feia tard. El secretari de la comissió ens va dir: “Ja us anireu acostumant, ell sempre sol fer tard”. Quan va arribar, el secretari, mostrant-li el rellotge, li va fer saber que ja portàvem una estona esperant-lo. La reacció de l’ara alcalde, em va deixar perplex: “Què vols tu ara, vols que t’obri un expedient?”.
Jo mateix fa ja 3 anys que evito dir-li res. Els darrers temps en que vaig estar a l’ajuntament, de tant en tant, s’adreçava a mi i em deia: “Hola, home, mira que et costa saludar!”. Ell sabia el perquè no el saludava i trobo que continuaré així durant mol de temps. No és una persona del meu grat.
Precisament aquest matí m’han dit que el “senador espanyol” continuaria durant la propera legislatura sent membre de la cambra alta. I m’ho ha dit una font fiable que, a la vegada li havia dit una altra font fiable que se’n havia assabentat per boca d’ell mateix. Segons la primera font, li hauria dit: “Mira, no m’ho esperava, però tornaré a ser senador”.
Ràpidament he corregut a consultar-ho al el meu “proveïdor d’informació”, el qual m’ho ha desmentit rotundament: “Continuarà fins la propera primavera quan serà substituït per Maldonado; sembla ser que els senadors per designació del Parlament de Catalunya, de moment continuen els que ja havien fins ara”.
Però Montilla va prendre possessió l’altre dia... No sé que pensar, però el cert és que no m’importa gaire qui sigui un o l’altre.