diumenge, 23 de març del 2014

TONI ALBÀ




El popular còmic va encendre les xarxes aquests passats dies. Com no estic a Twitter, el cert és que no vaig seguir massa la polèmica fins que unes cartes al director publicades pel Periódico em van alertar de que alguna cosa passava.
Sembla ser que Albà va dir alguna cosa com aquesta sobre les víctimes de l’11-M de Madrid: l’Estat espanyol ha assassinat a un número més gran de catalans.
Una de els coses de les que el van acusar (segurament de les més suaus) va ser de frivolitzar amb les víctimes.    
Estic segur que els castellans han comés moltes atrocitats a Catalunya (guerra de Successió, guerra Civil...), però segurament, la totalitat de les víctimes de l’11-M i les seus familiars eren innocents, a part de ser víctimes innocents que van patir, amb tota seguretat l’ira d’islamistes radicals a causa de la guerra de l’Iraq.
Ho sento Albà, però no comparteixo no molt menys la teva opinió i si després ho vas voler arreglar o justificar, et diré una cosa: la ràbia, de portes cap endins i més tu que ets un personatge públic.
No puc dir que conec a Toni Albà, ni tan sols l’he vist actuar si exceptuem quan surt per TV3, però és un d’aquells personatges que no em cauen simpàtics. Moltes vegades, quan una persona em cau bé, dic que me’n aniria a menjar amb ella i, de passada, fer-la petar, ja que segur que m’ho passaria molt bé. Amb ell no em prendria ni un cafè.
Us explicaré dues situacions molt diferents però que tal vegada us ajudin a comprendre una mica més qui és aquest personatge. Recordo que ja fa uns anys (igual era el 2006, perquè estàvem davant d’uns comicis al Parlament) el diari el Punt preguntava cada dia a una sèrie de personatges públics que fessin la seva travessa sobre quins serien els resultats electorals. Albà: ERC 135 diputats.
Tots coneixem que Albà és de ideologia republicana, però per molt còmic que siguis, crec que quan et pregunten una cosa així t’ho has de prendre seriosament.
Bé, anem per la segona anècdota. D’aquesta encara fa més temps. Els seguidors de TV3 possiblement recordareu quan Albert Om feia el Club a les migdiades dels dies feiners. Una vegada, al principi (o sigui el 2004 o 2005), des de l’ajuntament d’Amposta es va fer un autocar per assistir-hi de públic. Pels passadissos ens creuàrem amb Ramon Pellicé que ens va saludar amablement. Ja a la sortida veiérem a Toni Albà al darrere dels vidres de la cafeteria parlant pel mòbil. La gent li feia ostensibles gestos per a que pogués veure’ns i dedicar-nos una salutació. No ho va fer.
Per cert, la convidada d’Albert Om aquell dia va ser la Marta Ferrusola de l’exPujol. Què podia aportar? Estic segur que no els va fallar el convidat i va ser el recanvi d’emergència.

Un article de Ramon de España.


Algunes de les cartes sobre la polèmica.