dijous, 6 de març del 2014

EL PSC A L’ACTE INFORMATIU DE LA PDE D’AMPOSTA

Us vaig explicar que a l’acte que va fer l’assemblea local de la PDE d’Amposta hi van acudir representants de CiU, per tant, no incidiré més en el tema.
També hi havia diversos representants del PSC, curiosament, en grupets separats. Ja a la concentració improvisada que es va fer davant la porta del jutjat, ja vaig poder veure al senador i exalcalde de Tortosa Joan Sabaté acompanyat per qui, segurament serà el cap de cartell a Tortosa Enric Roig i per Manel de la Vega, membre de la gestora. Ja dintre del local van seure a l’esquerra i cap avant.
Davant de mi (a la part dreta) estaven Toni Espanya, el primer secretari ampostí, Copèrnic Betoret, membre de l’executiva local i una mica més avant i em sembla que també cap a l’esquerra (no la vaig veure fins que se’n va anar), Núria Ventura, l’exalcaldessa  d’Ulldecona, exprimera secretaria defenestrada i diputada díscola. I, evidentment jo, que vaig seure al costat d’una militant de les CUP, però ho vaig fer perquè la considera amiga i, a part, és membre de la colla castellera.
A diferència dels de CDC, els del PSC que hi érem, quasi sempre han estat al costat de la PDE (uns més que els altres, evidentment)
Joan Sabaté es va posicionar a favor des de el primer moment. Encara recordo que a la primera manifestació feta fora del nostre territori, concretament a Saragossa, li vaig dir: Tinc enveja de veure com alguns alcaldes acompanyen a la gent dels seu poble, no és el cas els ampostins que hem vingut sols... També recordo la imatge de València aguantant el gran nus que obria la manifestació juntament amb d’altres polítics com Josep Maria Franquet i membres destacats de la PDE.
A la Núria la recordo prop de l’estació d’Atocha de Madrid, al poc d’arribar els autocars amb els manifestants. En aquell temps no em coneixia i em vaig presentar. Som pare Miquel i jo som del mateix poble. 
Quan Núria se'n va anar, va saludar a Toni i Coper i, a mi, evidentment. Després, en acabar l'acte, Manel de la Vega em va vindre a saludar. Crec que aquests van ser tots els contactes que hi van haver entre els afiliats d'un mateix partit. Si no hi ha divisió, què venga Dios y lo vea...  
Amb els altres companys ens hem trobat en un bon grapat de manifestacions, sobre to, pel territori. No obstant, l’any 2008, quan el govern de Montilla va redactar el decret de sequera que pretenia legitimar la interconnexió de xarxes, Toni Espanya, com a Delegat Territorial d’Agricultura, recolzava el govern de la Generalitat.
En aquell temps, la periodista Roser Royo, que treballava al diari El Punt em va dir si dimitiria de regidor. Li vaig dir que no, però que a les properes municipals ja no repetiria. I així ho vaig ver.
D’aquella manifestació em queda l’entrevista (juntament amb d’altres manifestants) que em van fer els de Vilaweb. Si algú encara no l’ha vist, us la enllaço. 

 http://youtu.be/BCzV5VVwIEY