Segur que quan us plantegeu canviar el
cotxe intenteu ajustar-vos al màxim al pressupost establert. En funció
d’això escollireu un model d’entre les diferents possibilitats que heu
estat mirant, ja sigui a Internet, a alguna revista especialitzada o com
es feia abans, recorrent concessionaris.
Després arriba l’hora de les negociacions,
sobre tot quan ofereixes un cotxe a canvi. També es mira si es pot aconseguir
algun accessori que no porti incorporat, encara que en aquest punt, cada
cop queda menys marge per a negociar, ja que, a diferència dels models
de fa 30 o 40 anys, els d’ara venen tots amb l’equipament considerat
bàsic. Només els de gama alta porten incorporats tota una sèrie d’elements
exclusius i que els diferencien dels considerats utilitaris.
Segur que estareu d’acord amb mi que,si
després de tot, podeu estalviar-vos uns euros, millor que millor. Però
segur també que hi ha una cosa amb la que no conteu i que a l’hora de
la veritat, si no ateneu la meva recomanació, us passarà com a mi i la
pagareu dues vegades.
A l’abril de l’any passat em vaig canviar
el cotxe. Per a matricular-lo és imprescindible pagar per avançat l’impost
municipal de circulació que, normalment cobra BASE, ja sabeu, l’organisme
autònom de recaptació de tributs de la Diputació de Tarragona i que gestiona
els tributs locals de la majoria dels municipis de la demarcació.
A les poques setmanes en va arribar el
pagament de l’impost de circulació del cotxe que em sé va quedar al concessionari
i que em va fer baixar el preu final del que vaig acabar comprant. Tal
com havia fet alguna vegada, el vaig pagar i en vaig demanar la devolució
del període que anava des de la transferència al concessionari a final
d’any, prorratejada en trimestres naturals.
BASE ha trigat quasi 9 mesos per a emetre
una resolució desestimatòria. Es a dir, per a dir-me que no procedeix retornar-me
res, ja que aplicant la seva normativa, la devolució només procedeixen
en els casos de baixa definitiva del vehicle o per motiu de força major,
la qual cosa no era el meu cas. Per tant, durant l’any 2013 vaig haver
de pagar per 7 trimestres (3 del cotxe nou –aquest si que es prorrateja-
i 4 del vell)
Per tant, si no voleu que us passi el
mateix, la millor època per a canviar-vos el cotxe serà dintre del 4t trimestre
ja que només pagareu 1+4. Però sempre més de 4, encara que, com tots sabeu,
l’any natural només té 4 trimestres. HI ha una dita que diu: Qui fa
la llei fa la trampa!
Avisats quedeu!
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada